علی نصیریان: اصالت هنرمند به مردمی بودن اوست

علی نصیریان پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون گفت: اصالت هنرمند به روحیه مردمی بودن او است.
تصویر علی نصیریان: اصالت هنرمند به مردمی بودن اوست

به گزارش سایت خبری پرسون، پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون گفت: اصالت هنرمند به روحیه مردمی بودن او است که همین لطف و محبت مردم بزرگترین مزد و پاداش برای یک هنرمند محسوب می‌شود.

علی نصیریان شامگاه چهارشنبه در مراسم نکوداشت ۳۰ نفر از نامداران عرصه فرهنگ و هنر اردبیل، اظهار کرد: خداوند متعال در عزل سرشت انسان هنرمند و دارای اخلاق و ادب را با عشق به عنوان بن مایه اصلی رشد و تعالی انسان سرشته تا در سایه عشق بتواند به بالاترین درجه معرفت برسد.

وی تصریح کرد: پرتوی از این حسن و زیبایی خداوند متعال در هنرمند تجلی پیدا کرده تا بتواند با خلاقیت و نوآوری خود در این عرصه پابرجا بوده و بن مایه عشق را زمینه‌ساز حرکت تحول‌آفرین خود قرار دهد.

پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با بیان اینکه هنرمند خود در گام نخست از هنرش لذت برده و مردم را نیز از این لذت بی بهره نمی‌کند، گفت: رابطه هنر و هنرمند یک رابطه با اصالت و غیرقابل انکار است و در این عرصه ضروری است تا ما قدر هنر و هنرمندان را دانسته و زمینه قدرشناسی آنها را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.

نصیریان افزود: تنها به خاطر قدرشناسی هنرمندان در قالب این رویداد در استان اردبیل حاضر شده و سعی می‌کنیم تا از افرادی تجلیل و تکریم داشته باشیم که یک عمر وقت و فرصتشان را صرف کارهای هنری کرده و لحظه‌ای از این لذت معنوی و ارزشی دست نکشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این عرصه تنها نام نیک به یادگار می‌ماند و هنرمند نیز حامل این نام نیک است که همواره جاودانه خواهد ماند.

نصیریان اضافه کرد: در همه استان‌ها به ویژه اردبیل از قدرشناسی و مهمان‌نوازی اهالی این استان سپاسگزاریم که در عرصه فرهنگ و هنر همواره به اعتلای روزافزون کمک کرده و در حقیقت به شناسنامه هویتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه اعتباری حقیقی بخشیدند.

وی بیان کرد: هنر همچون چشمه جوشان است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کرده و عمر و زمان خود را در کنار استعدادهای بی‌نظیر قدر دانسته و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه نیز گام‌های مؤثری را بردارند.

استاد و پیشکسوت عرصه هنر سینما گفت: این هنرمندان می‌توانند الگویی راستین برای نسل‌های آینده بوده و فرصتی را فراهم کنند تا بتوان بیش از هر زمان دیگر در عرصه هنر و هنرمندی شایسته درخشید.

منبع: انتخاب

561399