سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مارتین اسکورسیزی، رادو جود، پل شریدر، جوآنا هاگ و بلا تار از جمله فهرست بلندبالای کارگردان‌هایی هستند که خواستار ادامه فعالیت کارلو چاتریان در برلیناله شدند.
روز پیش فیلم «هیت‌من» ریچارد لینک‌لیتر در هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز مورد استقبال قرار گرفت و ۵ دقیقه‌ تشویق شد.
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» آثار چند سینماگر ایرانی از جمله مستند جدید سیف‌الله صمدیان درباره عباس کیارستمی را در برنامه نمایش خود قرار داد.

فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سـروری و میرولی‌‌اله مدنی در هفتمین حضور بین‌المللی خود به پانزدهمین دوره جشنواره فیلادفیای آمریکا راه یافت.

همزمان با استقبال بیش از ۱۰۰ هزار نفری از نمایش «تنهاتر از مسیح» طی فقط ۵۰ اجرا، تعداد مخاطب نمایش‌های میدانی سازمان اوج به رکورد ۲ میلیون تماشاگر رسید.

فیلم «یک پیام خصوصی» تازه‌ترین اثر آمین صحرایی  که در سال جدید پست پروداکش آن به اتمام رسید در اولین اکران جهانی خود به سی و هشتمین دوره جشنواره معتبر جهانی اوسنابروک آلمان راه یافت.

نمایش فیلم جدید «وودی آلن» در حالی با تمجید تماشاگران در ونیز رو به رو شد که همزمان بیرون از کاخ جشنواره تجمع اعتراضی علیه این سینماگر ۸۷ ساله برگزار شد.
فیلم کوتاه «اهلی» به کارگردانی نیما عبدالعظیمی روی میز تدوین رفت.

همزمان با ۲۱ شهریور «روز ملی سینما»

خمسه، لقمانی، قنبری مهمان موزه سینما

همزمان با ۲۱ شهریور «روز ملی سینما» مجموعه فرهنگی تاریخی موزه سینما دو کارگاه تخصصی فیلمبرداری و کارگردانی و یک نشست سینمایی برگزار می‎کند.

«اوپنهایمر» با فروش ۳۰ میلیون دلاری امتیاز قابل توجهی برای یک فیلم هالیوودی در شرایط فعلی در چین کسب کرد و در صدر باکس آفیس نشست.

ستاره سریال محبوب «بازی تاج‌وتخت» از همسرش جدا می‌شود:

جدایی خانم بازیگر از آقای خواننده!


در عکس‌های پاپاراتزی‌ها که دوست‌داشتنی و خوب و خوش به نظر می‌رسیدند؛ عاشق و معشوق، دل و دلدار، لیلی و مجنون. ولی حالا شایعاتی از به پایان رسیدن رابطه عاشقانه زوج مشهور دنیای هنر و سرگرمی خبر می‌دهد.
فیلم سینمایی «دشمن» محصول مشترک دانمارک و سوئد با بازی پیمان معادی و کارگردانی میلاد عالمی، فیلمساز ایرانی ساکن سوئد، جهت معرفی به اسکار در لیست سه فیلم کشور سوئد قرار گرفت.