سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

وس اندرسون با فیلم ۴۰ دقیقه‌ای «هنری شوگر» مخاطبان ونیز را به وجد ‌آورد و تشویق‌ ایستاده ۴ دقیقه‌ای نصیبش شد.

در حالی که دمین شازل رییس هیات داوران امسال ونیز از اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوودی حمایت کرد، فیلم شب افتتاحیه که درامی جنگی بود با تشویق ۹۰ ثانیه‌ای همراه شد.

فیلم جدید دیوید فینچر با عنوان «آدمکش» که یک تریلر روان‌شناختی است، در هشتادمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید. «آدمکش» داستان قاتلی حرفه‌ای است که با جنبیدن وجدانش، فروپاشی روانی‌اش آغاز می‌شود، در حالی که مشتریانش همچنان خواهان خدماتش هستند.

کشورهای مختلف در حال معرفی فیلم‌های انتخابی خود برای جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی بوده و تاکنون سوییس، تاجیکستان، کره جنوبی، استونی، آلمان، شیلی، کانادا، استرالیا و تایوان نماینده‌های خود را اعلام کرده‌اند که تا اینجا دو سینماگر ایرانی در کارزار اسکار فیلم بین‌المللی حضور دارند.

یک تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استقرار در مرز میرجاوه و با همکاری کانون استان سیستان و بلوچستان، به ارایه فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت اربعین و قیام عاشورا برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: انشالله جشنواره امسال پرقدرت و پررونق و با فیلم‌های خوب با شکوه با همراهی هنرمندان و سینماگران عزیز کشورمان برگزار خواهد شد و ما میزبان هنرمندان خواهیم بود.
محسن کیایی بازیگر سینما و مجری با انتشار پیامی از قطع فعالیتش در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

چند نفر از بازیگران سریال‌های «برکینگ بد» و «بهتره با سول تماس بگیری» برای حمایت از بازیگران و نویسندگان اعتصاب‌کننده همکار خود به صف اعتصاب پیوستند.