وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در استفاده از اسامی، زبان فارسی باید مورد توجه باشد، گفت: این اقدام در بخشهای مختلف وزارت فرهنگ آغاز و حتی تاکید شده که فیلمهای سینمایی هم باید نام فارسی داشته باشد.
یادداشت/ موسس تئاتر ملی ایران می گفت: هنر و به ویژه هنر تئاتر مثل آب رونده است و هر جا جلوی آن سد شود از جای دیگر سر در میآورد. جلوی خلاقیت را هم نمیتوان گرفت و تئاتر پای رونده دارد، نه پای ایستا.
پنجاه و هفتمین جشنواره بینالمللی آنتالیای ترکیه (اسکار ترکیه) جایزه بهترین کارگردانی بخش مسابقه جهانی را به مسعود بخشی برای کارگردانی فیلم «یلدا» اهدا کرد.
کارگردان فیلم «زمهریر» گفت: برای نقش اصلی این فیلم با «فرامرز قریبیان» قرارداد بسته ایم، منتها شرط اصلی وی برای حضور در پروژه پایان کامل بیماری کرونا است تا هیچکس از عوامل اثر در خطر نباشد.
تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر را که ورق بزنیم، با انبوه حواشی ریز و درشتی مواجه میشویم که در هر دوره این مهمترین رویداد سینمایی کشور را تحتتاثیر خود قرار داده، فارغ از انتقاد گسترده فیلمسازان به بیتوجهی درک کیفیت اثرشان از سوی هیات انتخاب و داوران که دیگر جزو لاینفک این فستیوال سینمایی در هر دوره شده، تنها رویداد سینمایی کشور گوشه و کنار و جوانب دیگری هم دارد که انگار با ذات آن گره خورده است و هیچ سالی از آن جدا نمیشود. یکسال با تغییر دولت بعضی فیلمسازان به کلیت جشنواره روی خوش نشان نمیدهند و حاضر نیستند فیلمشان در جشنواره نمایش داده شود، یکسال چگونگی برگزاری فرش قرمز مساله میشود، سال دیگر تغییر سیاستهای اجرایی این رویداد صدای فیلمسازان را بلند میکند، اصلا یادتان هست همین چند سال پیش دقیقه نود جایزه و سیمرغ برگزیدگان جابهجا شد؟ نمونه مهم و اخیر هم پارسال بود که عده کثیری از سینماگران متاثر از ترومای اجتماعی وقایع جامعه، نفس برگزاری جشنواره را زیر سوال بردند و خیلیها در مقام تحریم آن برآمدند و از این منظر چگونگی برگزاری جشنواره برای دبیر وقت (ابراهیم داروغهزاده) چالش بزرگی به شمار میرفت.