صحبت های جانی دپ درباره بایکوت شدن از سوی هالیوود

جانی دپ از عدم نمایش فیلمش در آمریکا ناراضی است و می‌گوید که این بایکوت تحت تأثیر ماجرای اتهامش به خشونت علیه زنان است.

تصویر صحبت های جانی دپ درباره بایکوت شدن از سوی هالیوود

به گزارش سایت خبری پرسون، "جانی دپ" می‌گوید که احساس بایکوت شدن می‌کند زیرا هنوز فیلم "میناماتا" که او در آن بازی کرده است در آمریکا اکران نشده است.

در "میناماتا" به کارگردانی "اندرو لویتاس"، دپ در نقش "وی یوجین اسمیت"، عکاس خبری آمریکایی را بازی می‌کند که به افشای آثار غم انگیز مسمومیت با جیوه در جوامع ساحلی ژاپن در دهه 1970 کمک کرد.

سال گذشته، روزنامه انگلیسی The Sun در مقاله‌ای از او با عنوان "کتک‌زن همسر" یاد کرده بود که در نتیجه دپ تلاش کرد تا از این رسانه شکایت کند اما در نهایت شکست خورد. دادگاه حکم کرد که این مقاله محتوای خود را "تا حد زیادی درست" ثابت کرده و قاضی نیز گفت که 12 مورد از 14 مورد ادعای خشونت خانگی در مورد جانی دپ، رخ داده و صحیح است.

پس از آن کمپانی MGM زمان پخش فیلم "میناماتا" را تغییر داد و دپ نیز از نقش اصلی خود در مجموعه "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" برادران وارنر خارج شد.

این بازیگر هالیوودی که توسط همسرش "امبر هرد" متهم به خشونت خانگی شده است، در مصاحبه‌ای با "ساندی تایمز" گفته است که برخی از فیلم‌ها مردم را و همینطور افرادی که در میناماتا هستند و تجربه مشابهی داشته‌اند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دپ ادامه می‌دهد که حالا هالیوود بخاطر یک بازیگر (امبر هرد) که در طی چند سال گذشته شرایط ناخوشایند و آشفته داشته است، من را تحریم کرده است و فیلم پخش نمی‌شود. او در پایان می‌گوید که به مسیری حرکت می‌کنم تا بتوانم مسائلی را روشن کنم.

این هفته، جشنواره فیلم "سن سباستین" باوجود محکومیت دپ توسط جمعی از فیلمسازان اسپانیایی، اعلام کرد که او به هیچ نوع از خشونت علیه زنان محکوم نشده است و بر تصمیم خود مبنی بر تجلیل از وی با جایزه برتر خود "جایزه دونوستیا" ایستادگی کرد.

هالیوود در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا خود را حامی زنان نشان دهد و از خشونت‌، تبعیض و آزار و اذیت جنسی آنان در ادارات و محافل غیررسمی پرده‌برداری کند و با تمرکز روی مهجوریت و مشکلات آنان در جامعه، در مسیر احقاق حقوق آنان قدم بردارد. فیلم‌هایی مانند بمب خبری نمونه‌ای از این دست آثار سینمایی بود که در آن ماجرای آزار جنسی ریاست رسانه فاکس نسبت به زنان خبرنگار و کارمندش را نشان داد. از سویی با ساخت و نمایش فیلم‌هایی با مضامین همجنسگرایانه تلاش کرد تا آزادی مطلوب اقلیتی از زنان برای این منظور را نمایش دهد تا آنان احساس آزادی کنند.

جریان سینمایی جدید هالیوود بعد از افشای فسادهای اخلاقی برخی از چهره‌های سینمایی مطرح مانند "هاروی وینستاین" افزایش پیدا کرد تا با این رویه بتواند خود را که یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین پشت‌پرده‌های فساد جنسی و خشونت علیه زنان بوده است، تطهیر و پاکسازی کند.

بعد از این جریان "من هم" راه‌اندازی شد که به دنباله آن زنان بازیگر به بیان تجربیات تلخ خود از آزار و اذیت توسط مردان هالیوودی و غیره پرداختند که مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت. موج جدید جنبش‌ فمینیسم که با فضای مجازی و پویش‌های آن هویت خود را پیدا کرده است، در این جریان تازه که اتکای شدیدی به فضای مجازی داشت جان گرفت. این جریان در کنار فیلم‌های هالیوودی تازه فضا را در ظاهر حسابی گرم کرد و شرایط را برای فساد دوباره آزاردهندگان فراهم کرده است. بنابراین امکان دارد که در زمان پیشرو شاهد اخبار و افشاگری‌های تازه‌ای بعد از جریان "من هم" باشیم.

332447