سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلمبرداری فیلم کوتاه «کافه خون» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و تهیه‌کنندگی حسام‌الدین مختاری به پایان رسیده است. 

روسیه هرساله جوایز معتبری را در حوزه‌های تئاتر، سینما و موسیقی اعطا می‌کند. هیات امنا و داوران این جشنواره‌ها را نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران تشکیل می‌دهند.
کیانوش عیاری در کارگاه نگاهی به «آن سوی آتش»، با مرور تجربه ساخت این فیلم از یک راز در ارتباط با ایده گرفتن از قصه «سووشون» سیمین دانشور پرده برداشت.
از قاچاقچی بودن مادر تا رکورد گینس؛

حقایق باورنکردنی درباره جکی چان

در این گزارش می‌توانید حقایقی در مورد جکی چان و جزئیات عجیبی از فراز و نشیب‌های زندگی این هنرمند بخوانید.
آمازون پس از مدتی مذاکره سرانجام با پرداخت هشت میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار مالک شرکت نامدار مترو گلدوین مایر شد تا بتواند فیلم‌های بیشتری را برای اکران در دسترس داشته باشد.

تکنولوژی دیپ فیک توانسته است یکی از متن‌های فیلم «راننده تاکسی» (با بازیگری رابرت دنیرو) را به زبان آلمانی و درست هماهنگ با تصویر اجرا کند.
فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی به بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای چین دعوت شد.
تابستان سال ۲۰۲۱ پس از تابستان سال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا روزهای خوبی را نشان نمی‌داد، روزهای مهمی برای صنعت سینما است و استودیوهای سینمایی امیدوار هستند با بهترین عناوینی که در صف اکران هستند، بازگشت شکوهمندانه‌ای به سالن‌های سینما داشته باشند.
جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون را از بازی در «مردان آنجلس» فرج الله سلحشور و «مریم مقدس» شهریار بحرانی گرفته تا بازی در «مختارنامه »داوود میرباقری و «بوی پیراهن یوسف» ابراهیم حاتمی‌کیا می‌شناسیم.