سخنان «حسن برزیده» درباره مدیریت سینمای کشور

حسن برزیده کارگردان فیلم‌های سینمایی «دکل» و «مزار شریف» گفت: رئیس جدید سازمان سینمایی باید با صنوف تعامل داشته باشد.
تصویر سخنان «حسن برزیده» درباره مدیریت سینمای کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن برزیده کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: از نظر من آنچه که سال‌های سال در مدیریت سینمای کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته و فکر می‌کنم در مدیریت جدید هم مغفول بماند در نظر نگرفتن اهالی سینما برای سیاستگذاری‌های سینمایی کشور نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت و در هیچ جای دنیا منطقی نیست.

برزیده تصریح کرد: در همه جای دنیا مدیریت بخش‌های مختلف به افراد متخصص و اهالی آن حرفه سپرده می‌شود و این نگرش در مدیریت سینما نیز وجود دارد و باید در کشور ما نیز چنین رویکردی وجود داشته باشد. تقسیم کارها، برنامه‌ریزی و مدیریت در سینما برای ارتقای کمی و کیفی آثار سینمایی باید به صنوف، متخصصان و کارشناسان صنوف سپرده شود و از نظرات آن‌ها استفاده کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «مزار شریف» در ادامه اظهار داشت: این می‌تواند مهم‌ترین مسئله‌ای باشد که به نظر من به حل مشکلات بسیاری کمک خواهد کرد. من چنین انتظاری از سازمان سینمایی دارم اما مطرح کردن آن به این معنی نیست که امیدوار هستم. متأسفانه در سال‌های گذشته، همیشه مدیران به دلایل مختلف اهلیت اهالی سینما را قبول نداشته و دائم توطئه می‌کردند و به دلایل مختلف اهالی سینما را نادیده می‌گرفتند.

او در پایان افزود: اهالی سینما انسان‌های دلسوز، با سواد و دغدغه‌مندی هستند که می‌توانند به حل مشکلات بسیاری در کشور کمک کنند. کمک نگرفتن از سینماگران هم به ضرر مسئولان و هم به ضرر مردم و در نهایت به ضرر حاکمیت است. با کمک از سینماگران می‌توان برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌نگری‌های بهتری برای سینما و حتی کشور داشت و حاکمیت باید از این لشگر برای عملیات فرهنگی به درستی استفاده کند و نقش آن‌ها را جدی بگیرد و مشکلات و معضلات فراوانی که وجود دارد را از بین ببرد.

334547