سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در حالی که امروز فهرست آثار حاضر در جشنواره جهانی فیلم کن اعلام خواهد شد، برخی از خبرها حاکی‌ست که فیلمی از یک کارگردان ابرانی‌تبار در بخش رسمی این فستیوال فرانسوی حضور دارد.
سیاوش خیرابی بازیگر ترانه مادری عکسی بامزه و جالبی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

احمد مهران‌فر از بازیگران متولد ماه خرداد (زاده ۱۰ خرداد ۱۳۵۴) و نویسنده ایرانی است. بیشتر شهرت وی برای نقش آفرینی در نقش ارسطو عامل در سری مجموعه های پایتخت است. او همینطور در چک برگشتی به عنوان بازیگردان بود.
جواد عزتی و همسرش رستورانی در میرداماد دارند که آن را مدیریت می کنند. عزتی با سریال شبکه خانگی «زخم کاری» از جمعه همین هفته به شبکه خانگی می آید.
ژاله صامتی با سریال شبانه «زیرخاکی» مهمان شبکه اول سیماست. او عکس جدیدی از خود و همسرش ایرج سنجری بازیگر به تازگی منتشر کرد.
اختتامیه سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛

برگزیدگان معرفی شدند

مراسم مجازی اعلام برگزیدگان سی و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه آغاز شد.

برگی از تقویم تاریخ؛

سالروز درگذشت ویدا قهرمانی

امروز سالگرد درگذشت ویدا قهرمانی بازیگر سینما، تئاتر و مجری تلویزیون است. او در سال ۱۳۳۳ فعالیت سینمایی‌اش را آغاز کرد. جوانی، زیبایی و استعداد او سبب شد که بلافاصله در فیلم چهار راه حوادث به‌کارگردانی ساموئل خاچیکیان در نقش مقابل ناصر ملک‌مطیعی قرار گیرد.
رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر، با بیان این‌که سینما زبان مشترک مردمان سراسر دنیاست، ثبت جشنواره را در فیاپف افتخاری شایان تحسین در دوره سی‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هشتم دانست.
«لوچی» به کارگردانی داوود خیام این روزها مراحل پیش تولید و مذاکره با بازیگران را آغاز کرده و حامد بهداد اولین بازیگری است که بزودی جلوی دوربین این فیلم خواهد رفت.
منتقد و مورخ بریتانیایی سینما در کارگاه خود در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: همه شروع سینما را با برادران لومیر تصور می‌کنند در حالیکه این واقعیت ندارد، اما مردم به آن باور دارند.
یازدهمین شماره نشریه تخصصی تئاتر «نقش صحنه» ویژه فروردین و اردیبهشت ماه 1400 به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.
عادل تبریزی کارگردان فیلم سینمایی «گیج‌گاه» تأکید کرد: نباید «گیج‌گاه» را به‌عنوان یک فیلم کمدی مطلق دید. پایه و اساس این فیلم، ملودرامی است که فیلم را از جریان مرسوم فیلم‌های کمدی این سال‌ها دور می‌کند.