روسیه رقابت فیلم ساختن در فضا را از هالیوود برد

روسیه بار دیگر در رقابت فضایی از آمریکا پیش افتاد و این بار با ورود یک بازیگر و یک کارگردان روس به ایستگاه فضایی بین‌المللی، سینمای روسیه توانست از هالیوود پیشی بگیرد.
تصویر روسیه رقابت فیلم ساختن در فضا را از هالیوود برد

به گزارش سایت خبری پرسون، هر چند آمریکایی‌ها به سرکردگی تام کروز، ناسا، ایلان ماسک و پروژه اسپیس‌ایکس پیش‌تر اعلام کرده بودند می‌خواهند نخستین فیلم سینمایی را در فضا بسازند اما این روس‌ها بودند که پروژه خود را در سکوت پیش بردند و روز گذشته یک کارگردان و یک بازیگر زن از روسیه برای ماموریتی ۱۲ روزه وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

شوروی پیشین یک فهرست افسانه‌ای در «اولین‌ها»ی حوزه فضایی داشت: نخستین ماهواره، نخستین سگ، نخستین مرد و نخستین زن. حالا نوبت به نخستین پروژه سینمایی رسیده که صحنه‌هایی از آن تا کمتر از دو هفته دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS کرفته می‌شود و به این ترتیب، سینمای روسیه در این عرصه هم از هالیوود و چهره‌های سرشناس آن از جمله تام کروز پیش می‌افتد.

با ورود یولیا پرسیلد، بازیگر ۳۷ ساله و کلیم شیپنکو، کارگردان ۳۸ ساله به ایستگاه فضایی بین‌المللی، کار تولید فیلم سینمایی «چالش» به شکل رسمی در فضا کلید خورد. روس‌کاسموس، همتای روسی ناسا در حساب کاربری رسمی در توییتر با نوشتن «به ایستگاه فضایی خوش آمدید» به سینماگران روسیه خوشامد گفت و تصاویر آنها را در ISS منتشر کرد. داستان فیلم درباره یک پزشک و جراح زن است که برای نجات دادن جان یک فضانورد به فضا می‌رود.

آنتون شکاپلروف که از فضانوردان قدیمی روسیه است و سه بار به ماموریت فضایی رفته، همراه بازیگر و کارگردان «چالش» در ماموریت ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته و قرار است همراه یکی دیگر از افراد روسی حاضر در ایستگاه در این پروژه سینمایی نقشی کوتاه و افتخاری ایفا کند.

رئیس وقت آژانس فضایی ایالات متحده - ناسا سال گذشته از گفتگوهای جدی تام کروز با ناسا برای ساختن یک فیلم در فضا خبر داده و گفته بود رسانه‌های نوین و جذاب باید برای ترغیب کردن نسل جدید مهندسان و دانشمندان با هدف درگیر شدن با پروژه‌های فضایی وارد عرصه شوند.

خانم پرسیلد اوایل سال جاری میلادی برای بازی کردن در یک نقش فضایی برگزیده شد و چند ماه تمرین فشرده را پشت سر گذاشت. قرار است بازیگر و کارگردان «چالش» همراه فضانورد روس که شش ماه در ISS بوده روز یکشنبه ۱۷ اکتبر با یک کپسول از فضا به زمین بازگردند.

منبع: همشهری آنلاین

364037