سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«سایکو» به کارگردانی مصطفی داوطلب در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ریورائو» اسپانیا به نمایش گذاشته می شود.

فریدون گله، کارگردان و فیلمنامه نویسی بود که در سال ۱۳۱۹ متولد شد و بعد از ساخت چند فیلم از جمله «کندو» که به نوعی آغاز کننده سینمایی نو در ایران می‌دانند در سن ۶۴ سالگی در سال ۱۳۸۴ درگذشت.
اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران به مناسبت انتخاب محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی موفقیت در توسعه کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر، خواستار پیگیری مطالبات اتحادیه شد.
اگرچه در 2 سال اخیر که همه درگیر کرونا بودند، نسبت به گذشته کم کارتر شده است اما در چند اثر نمایشی، طراحی عروسک و صداپیشگی برای مرضیه برومند انجام داده و سریال «نوار زرد» را هم در نوبت پخش دارد.
«شهربانو سادات» متولد ایران از پدر و مادری افغان و مهاجر است که بخشی از دوران کودکی خود را نیز در روستایی دورافتاده در مرکز افغانستان سپری کرده است.

فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در پلتفرم‌های نمایش خانگی در دسترس علاقه‌مندان است.

فیلم سینمایی «زالاوا» نماینده سینمای ایران در بخش مستقل هفته منتقدان ونیز، در دو نوبت در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

فیلم سینمایی «عطر داغ»، اولین ساخته سینمایی علی ابراهیمی، به تهیه‌کنندگی امیرشهاب رضویان، در سومین حضور بین‌المللی خود، به چهل و سومین دوره جشنواره افسانه طلایی کشور ایتالیا راه پیدا کرد.
سحر قریشی بازیگر پرحاشیه کشورمان استوری عجیب و کنایه آمیز در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.