سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

سید محسن وزیری گفت: پروانه ساخت فیلم سینمایی «جذاب لعنتی» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی صادر شده است اما به دلیل شرایط کرونایی موجود، تا امروز نتوانستیم آن را به خط تولید برسانیم.
مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره درباره مصوبات جلسه این شورا گفت: «درخت گردو» از چهارشنبه ۳ شهریورماه می‌توانست اکران شود. حالا هم هر زمان که آماده شود، به نمایش درمی‌آید.
فیلم ترسناک «کندی‌من» با فروش ۲۲٫۳۷ میلیون دلاری از ۳ هزار و ۵۶۹ سالن سینمایی که در اختیار داشت، صدرنشین گیشه این آخر هفته آمریکای شمالی شد.

فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» آخرین بازی چنگیز جلیلوند این روزها روی پرده سینماهای سراسر کشور است. گفت و گوی محمدرضا ورزی کارگردان این فیلم سینمایی را بخوانید.
تغییر در قراردادهای سینمایی؛

کرونا بگیرید دستمزد نمی‌گیرید!

حسن کیهانی‌کیا دستیار فیلمبردار گفت: با توجه به قراردادهای جدید سینمایی، اگر یکی از عوامل تولید به کرونا مبتلا شود، دستمزدی بابت دوره نقاهت دریافت نمی‌کند.
اسعدیان در برنامه «پرانتز باز»:

برای تراشیدن موی سر جمشید هاشم‌پور مؤاخذه شدم

همایون اسعدیان، کارگردان سینمایی ایران گفت: اولین فیلمی که ساختم، یک اکشن با بازی جمشید هاشم‌پور بود. مورد مؤاخذه قرار گرفتم که چرا موی او را تراشیدم؟ گفتم شما دارید با یک ژانر مقابله می‌کنید. تماشاگر عام، جمشید هاشم‌پور را اینطور دوست دارد.