«بی سرزمینِ» تورج اصلانی در پرده سینمای آمریکا

فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته بلند تورج اصلانی در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌کوئست» آمریکا اکران خواهد شد.
تصویر «بی سرزمینِ» تورج اصلانی در پرده سینمای آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم سینمایی بی سرزمین تولید کمپانی سینمایی ماد مووی در نخستین اکران جهانی خود، در بخش «چشم انداز سینمای جهان» در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کوئست آمریکا از معتبرترین جشنواره‌های فیلم‌های مستقل دنیا و مورد تأیید آکادمی اسکار به نمایش در می‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کوئست فستیوال فیلم و خلاقیت که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل دنیا، با تمرکز بر نوآوری‌های خلاقانه تکنولوژیکی برای زندگی بهتر مردم جهان و یکی از برجسته‌ترین جشنواره‌های کشف فیلم‌های خلاقانه به شمار می‌رود؛ در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ به صورت آنلاین برگزار شد و در این زمینه، در میان جشنواره‌های دنیا و در فضای رسانه‌های دیجیتال پیشتاز است.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سینه کوئست با مدیریت هالفدان هووسی و ریاست کاتلین پاول، با شعار «آفرینش نوآوری و توانمندسازی» به صورت آنلاین و برخط از روزهای ۱۳ تا ۲۳ آبان ماه جاری (۴ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱) در «سیلیکون والی» در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از ۱۰۰ فیلم، اولین نمایش جهانی و آمریکایی خود را تجربه می‌کنند و برای علاقمندان به سینما به نمایش درمی‌آیند.

در فیلم سینمایی بی سرزمین سومین ساخته بلند تورج اصلانی کارگردان نوگرای سینمای ایران؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن، به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد زندگی، جنگ، موسیقی، پناهجویی و تولد است. این اثر، اتفاقات بعد از جنگ با داعش را برای مخاطب خود بازگو می‌کند: مردم زیادی برای نجات جان خود و همچنین به دلیل ویرانی و عواقب جنگ، مجبورند که خانه، کاشانه، شهر و دیار خود را ترک کنند و در واقع به دنبال سرزمین جدیدی می‌گردند تا در آنجا با آرامش و آسایش، بقیه زندگی خود را سپری کنند.

شوان عطوف، جاهیت شاهین یالچین، بولت کاسر، ریکیش شهباز، بنگین علی، به روژ ئاکره یی، نارین محمدی، فرمیسک رحیم زاده، هاکار عبدالقادر محمد، روال نافگوندی و ئاسو رفیق بازیگران فیلم سینمایی بی سرزمین هستند.

پخش بین‌المللی این اثر سینمایی، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

منبع: ایرنا

368477