سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

همزمان با رونمایی از پوستر فیلم کوتاه «رهگذر» و اتمام مراحل فنی، این فیلم آماده ارسال به جشنواره‌ها شد.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما، بدون نام بردن از فیلم «گشت ارشاد۳» و ریحانه پارسا، تاکید کرد سرمایه هنری و مادی یک فیلم نباید به‌خاطر رفتار یک بازیگر، به خطر بیفتد.
سید امیر مصباح معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به معرفی داوران بازبین سی و سومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: اجرای نمایش های راه یافته به مرحله نهایی از ۱۱ آذر ماه آغاز می شود.

وحید بیطرفان نویسنده و کارگردان «سه حرفی» گفت: همزمان با پخش فیلم در پلتفرم هاشور، تور فستیوال‌های خارجی خود را نیز آغاز خواهد کرد .
نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «ابلق»، گفت: به عنوان فیلمسازی که تجربه‌ زیستی در طولانی‌ترین جنگ قرن گذشته را دارد می‌گویم، بیش از اسرا و زخمی‌ها و حتی بیش از کشته شدگان، زنان قربانیان حقیقی جنگ‌ هستند.
محمد کاسبی، هنرمند پیشکسوت کشورمان که از مدتی قبل به دلیل جراحی قلب در بیمارستان بستری بود، صبح چهارشنبه ـ ۲۶ آبان ماه ـ مرخص شد.
تارانتینو می‌خواهد «توکن» فیلمنامه دست‌نویسش از «پالپ فیکشن» را آنلاین بفروشد اما کمپانی میرامکس می‌گوید مالکیت فیلمنامه متعلق به او نیست.
فیلم سینمایی «منصور» در پایان نخستین هفته نمایش خود توانست به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی دست یابد.
مستند «مشق امشب» که به زودی در جشنواره ایدفا رونمایی می‌شود، براساس فیلم «مشق شب» عباس کیارستمی و به نوعی در ادامه موضوع آن پس از گذشت۳۰ سال ساخته شده است.