سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلمی براساس زندگی دیوید بویی که یکی از تاثیرگذارترین موسیقی دانان قرن بیستم است با استفاده از هزاران ساعت تصاویر نادر از او ساخته شده است.
فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» با کارگردانی سعید سهیلی با فروش سه میلیارد تومانی در جایگاه نخست گیشه نشست و صدر نشینی را از «قهرمان» فرهادی و «دینامیت» اطیابی گرفت.

امید حسینی کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» بیان کرد این فیلم با هدف فرهنگسازی با موضوع اهدای عضو در جامعه تولید شده است.
احمدرضا احمدی اواخر دهه هشتاد نمایشنامه‌هایش را گردآوری کرد و آنها را به چاپ رساند. انتشار نمایشنامه‌های آقای شاعر برای بسیاری از دوستداران و دوستانش اتفاقی خجسته بود. آنان حالا می‌توانستند با وجوه دیگری از هنر این شاعر نامدار آشنا شوند. یکی از این دوستان هم داود رشیدی بود. هنرمند با سابقه تئاتر کشورمان که همیشه پیگیر نمایشنامه‌های تازه فارسی و فرانسوی بود.
بازیگران نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» نوشته احمدرضا احمدی و کارگردانی کوروش سلیمانی که قرار است به زودی اجرای عمومی خود را آغاز کند، معرفی شدند.
اجرای نمایش «بابا آدم» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج شامگاه چهارشنبه بیست و ششم آبان در میان استقبال قابل توجه مخاطبان در تالار چهارسو تئاتر شهر آغاز شد.

۲۰ سال از اکران اولین فیلم از مجموعه‌داستان‌های هری‌پاتر می‌گذرد و حالا قرار است بازیگران اصلی این اثر به‌یادماندنی، در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز دور هم جمع شوند تا خاطره‌ها و ماجراجویی‌هایشان را در آن سال‌ها زنده کنند.