سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

سینمای ایران با بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و نمایش ١٠ فیلم حضوری پر رنگ و چشمگیر در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد.

به دلیل بروز مشکل فنی ناگهانی و کامل نشدن پاره‌ای از جزییات فنی اجرا، ۲ اجرای نخست نمایش «پدر» لغو شد و اجرای عمومی این اثر از ۸ شهریور آغاز می‌شود.

«باردو»، «استخوان‌ها و همه»، «پسر»، «تار»، «نهنگ» و «برفک» از جمله فیلم‌های مطرح هالیوودی هستند که چشم به درخشش در جشنواره ونیز و فصل جوایز سینمایی و اسکار دارند.

رپرتوار نمایش‌نامه‌خوانی «زندگی کارگری زنان» شامل سه نمایش‌نامه «قند خون»، «خواب زمستانی» و «روزمرگی» به کارگردانی الهام شعبانی به تهیه کنندگی پردیس تئاتر شهرزاد، با هدف آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد، خوانش می‌شوند.
فیلم کوتاه والریا به نویسندگی و کارگردانی حجت حاج عبدالهی و صالح رجایی و تهیه‌کنندگی زهرا جاوید آماده‌ی حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد. 

فیلم سینمایی «شاهین» با کارگردانی سالار طهرانی به جشنواره پلیس آوارد آرتز در کشور ایتالیا دعوت شد.
دور دوم اجرای نمایش «تب» به کارگردانی رویا کاکاخانی، بازی جواد خواجوی و تهیه‌کنندگی ساعد سهیلی از روز یکشنبه ششم شهریور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
فرهاد آئیش بازیگر با سابقه تئاتر ایران با نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، پاییز سال جاری روی صحنه می‌رود.
با حضور بازیگران و دوبلورها

برگزاری یادبودی برای منوچهر اسماعیلی

مراسم یادبود زنده‌یاد منوچهر اسماعیلی، دوبلور فقید کشورمان بعدازظهر روز گذشته با حضور جمع کثیری از دوستان و همکارانش در عرصه دوبله و همچنین مدیران و برنامه‌سازان تلویزیونی در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.
سازمان آگهی های پرسون