گربه چکمه‌پوش که در سینماها پول پارو می‌کند!

فیلم گربه چکمه‌پوش با فروش نجومی سر و صدای بسیاری در رسانه ها به پا کرد.
تصویر گربه چکمه‌پوش که در سینماها پول پارو می‌کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، اگرچه «آواتار: راه آب» هنوز به‌عنوان فیلم پرفروش هفته‌های اخیر سینمای آمریکا و جهان در حال رکوردزنی است اما فیلم‌های دیگری مانند گربه چکمه‌پوش نیز هستند که در حال فروش خوب و قابل قبولی در دنیا هستند و به‌زودی در جایگاه آواتار۲ قرار خواهند گرفت.

«آواتار: راه آب» هنوز در حال فروش در صدر جدول سینمای آمریکا و جهان است. این فیلم به‌کارگردانی جیمز کامرون در پنجمین هفته اکران خود و در روز جمعه 7 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروش کرد و جمع فروش خود را به 538 میلیون دلار رساند. به‌نظر می‌رسد که این فیلم می‌تواند در چهار روز تعطیلات مارتین لوتر کینگ 36 میلیون دلار حداقل فروش داشته باشد، با وجود این، این فیلم در پایان هفته خود نسبت به هفته گذشته 36 درصد افت فروش داشته است، با این حال، «راه آب» در زمان حاضر نسبت به فروش قسمت اول خود در همین تعطیلات سال 2010، 38 میلیون دلار بیشتر فروش کرده است.

این فیلم در زمان حاضر به‌عنوان چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا است. فیلم‌های پیش‌ِروی آن «شیرشاه» با 543 میلیون دلار و «شگفت‌انگیزان2» با 608 میلیون دلار است، این دنباله علمی ـ خیالی هفتمین فیلم پرفروش جهان با فروش جهانی 1 میلیارد و 700 میلیون دلار است. با تداوم تسلط بر باکس آفیس و عدم رقابت فیلم پرمخاطب دیگر، «راه آب» این شانس را دارد که به اولین فیلمی تبدیل شود که از زمان شروع همه‌گیری کووید، به فروش 2 میلیارد دلاری در سراسر جهان رسیده است.

«آواتار2» تنها فیلمی نیست که نشانه‌های قدرت را در باکس آفیس نشان داده است، کمدی ترسناک یونیورسال با نام «M3GAN» در حال تصاحب جایگاه دوم با فروش 20 میلیون دلاری در چهار روز تعطیلات آخر هفته است. این فیلم محصول بلوم هاوس و اتمیک مانستر، در آخر هفته گذشته با 30 میلیون دلار فروش شگفت‌انگیز خود را آغاز کرد.

اما باکس آفیس شاهد مجموعه‌ای از اکران‌های جدید است، قوی‌ترین خروجی در زمان حاضر فیلم سونی و کلمبیا پیکچرز با نام «مردی به‌نام اتو» است که این آخر هفته اکران گسترده خود را آغاز کرده است و پس از شروع با اکران محدود در تعطیلات، بیش از 3 هزار سالن به آن اضافه می‌شود. به‌نظر می‌رسد این درام با بازی تام هنکس در جایگاه سوم قرار گیرد و فروش 14 میلیون و 900 هزار دلاری را در طول چهار روز تجربه کند تا مجموع فروش داخلی خود را به 21 میلیون دلار برساند، این عدد بسیار قوی برای یک درام در دوران همه‌گیری است، منتقدان به فیلم متمایل شدند، اما مخاطبان ثابت کرده‌اند که با فیلم فاصله دارند.

انیمیشن «گربه چکمه‌پوش:‌ آخرین آرزو»، با 16 میلیون دلار در تعطیلات، جایگاه چهارم را در باکس آفیس خواهد داشت. این اسپین‌آف «شرک» که در پلت‌فرم‌ها نیز در دسترس است، به‌عنوان یک فیلم خانوادگی نادر که توانست اکران موفقی در دوران همه‌گیری کرونا داشته باشد، ظاهر شد. حالا، این فیلم در چهارمین پایان هفته اکران، در روز شنبه از مرز 100 میلیون دلاری داخلی عبور کرد و مجموع فروش آن در سراسر جهان به 206 میلیون دلار رسیده است.

فیلم هیجان‌انگیز کمپانی لاینزگیت به‌نام «هواپیما» که در جایگاه پنجم قرار خواهد گرفت، در روز افتتاحیه 3 میلیون و 500 هزار دلار فروش کرد. این فیلم که توسط ستاره اکشن قابل اعتماد جرارد باتلر ساخته شده است، پیش‌بینی می‌شود 10 میلیون دلار در چهار روز تعطیلات فروش کند.

فیلم «مهمانی خانگی» برادران وارنر احتمالاً خارج از پنج فیلم برتر هفته باشد. این فیلم در ابتدا برای پخش در HBO Max تولید شد، اما در بیش از 1هزار سالن سینما به اکران گسترده‌ای پرداخته است. این فیلم کمدی یک افتتاحیه زیر 5 میلیون دلاری را در چهار روز پیش‌بینی می‌کند.

منبع:تسنیم

457229