وزیر ارشاد مسیر تغییر ریل سینما را مشخص کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر مسیر ریل حوزه فرهنگ به سوی ارزش های انقلاب اسلامی سخن گفت.
تصویر وزیر ارشاد مسیر تغییر ریل سینما را مشخص کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد اصلی وزارت فرهنگ دولت مردمی مبنی بر تغییر مسیر ریل حوزه فرهنگ به سوی ارزش های انقلاب اسلامی گفت: بخش مهم تغییر ریل حوزه سینما نیز از مسیر بنیاد سینمایی فارابی طی خواهد شد و این بنیاد گام های بلندی در این راستا برداشته است.

محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از حوزه سینما در دوره جدید وزارت فرهنگ افزود: چندی پیش نخستین جلسه شورای عالی سینما در دوره جدید پس از سال ها وقفه برگزار و تصمیمات خوبی برای کمک به سینمای کشور اتخاد شد و دومین جلسه این شورا نیز بزودی برگزار می شود تا توجه به سینما در سطح کلان تصمیم گیری تداوم پیدا کند.

وی با یادآوری اقدامات و حمایت های دولت مردمی در حوزه سینما گفت: سیاست گذاری واحد در هزینه کرد بودجه های دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگ در پی تصویب آیین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه یکی از اتفاقات مهم ستاد فرهنگی دولت محسوب می‌شود و امیدواریم از این طریق بتوان حمایت های بیشتری از حوزه فرهنگ به ویژه سینما انجام داد.

اسماعیلی درمورد جزییات این آیین‌نامه گفت: براساس بند ز تبصره 9 قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند تا 2 درصد از بودجه هزینه‌ای خود را در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری و صنایع دستی هزینه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اگر می خواهیم حاکمیت فرهنگی به معنای جهت دهی به فرهنگ کشور در اختیار حاکمیت باشد باید به سهم فرهنگ از منابع توجه ویژه داشته باشیم؛ موضوعی که مورد تاکید مسئولان بخش های مختلف دولت مردمی است.

اسماعیلی با اشاره شعار اصلی وزارت فرهنگ درباره تغییر ریل حوزه فرهنگ به سوی ارزش های انقلاب اسلامی گفت: بخش مهم تغییر ریل حوزه سینما از مسیر بنیاد سینمایی فارابی می گذرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه تحولی وزارت فرهنگ اشاره کرد و گفت: در ابتدای حضور در وزارت فرهنگ برنامه تحولی وزارتخانه را در قالب صد و بیست اقدام شفاف تدوین کردیم که بخشی از آن ها به حوزه سینما اختصاص دارد.

اسماعیلی افزود: بنیاد فارابی در مسیر ایجاد تحول بنیادین در سینمای ملی، گام های بلندی برداشته است و وفاق، امیدآفرینی، نشاط، و تبیین پیشرفت های ایران اسلامی، شاخص های اصلی تولید و حمایت در فارابی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از فعالیت های بنیاد سینمایی فارابی ابراز امیدواری کرد این بنیاد بتواند نقش خود در فضای کلی سینمای ایران را به طور کامل و موثر ایفا کند.

پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی جوادی مدیر عامل بنیاد فارابی به ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد سینمایی پرداخت و اعضای هیئت امنای بنیاد، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

منبع:ایرنا

457272