سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

امضای تفاهم‌نامه میان استانداری و سازمان سینمایی کشور

افزوده شدن ۳۵ سالن سینما در خراسان رضوی

پس از سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به خراسان رضوی در راستای نوزدهمین سفر استانی کمیته مدیران سینمایی، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و استانداری خراسان رضوی به امضا رسید.
دو فیلم انیمیشن «پسر دلفینی» و«لوپیتو» در ماه‌ها و هفته‌های اخیر توانسته مخاطبان را به سینما بکشاند. یکی از دلایل این استقبال هر چند اندک مخاطبان از سینمای نیمه جان ایران؛ محتوا و کیفیت خوب تصویری این فیلم‌های انیمیشن است.
فیلمی با نمره خوب از روان‌شناسی مثبت

نگاهی به «لوپتو» از آیینه روان‌شناسی

سرمایه‌های روان‌شناختی یکی از سازه‌های روان‌شناختی زیرمجموعه روان‌شناسی مثبت است که افراد را در برابر شرایط ناگوار مجهز می‌کند که این موضوع در پویانمایی لوپتو به خوبی دیده می‌شود.
حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار یک خاطره از دوران کودکی خود یک متن احساسی برای علی دایی نوشت.

محمد خزاعی  رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی که صبح امروز، ۲۵ آبان با حضور سینماگران و مدیران موسسات سینمایی خراسان رضوی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد ضمن اشاره به فعالیت کنونی ۶۰۰ سینما در کشور گفت: چراغ سینما باید روشن بماند و چرخه اقتصادی فعالیت‌های سینمایی بچرخد.

جشنواره جوایز لوپتویی همزمان با دو میلیاردی شدن انیمیشن سینمایی «لوپتو» به پاس توجه مخاطبان کودک به این اثر آغاز شد.

پردیس سینمایی مهر شاهد تهران پس از بازسازی، ۲۹ آبان ماه با برگزاری برنامه ویژه انیمیشن «لوپتو» به شکل رسمی به چرخه اکران افزوده می‌شود.

امروزه در سراسر جهان فوتبال به یک بازی ورزشی محبوب تبدیل شده است. در واقع فوتبال نه تنها شما را فعال و سالم نگه‌می‌دارد، بلکه شما را در برابر بی حالی و چندین بیماری محافظت می‌کند. و فراتر از همه این‌ها، فوتبال پاپ‌کورنی‌ترین ورزش جهان است. به بهانه نزدیک شدن به ایام جام جهانی فوتبال نگاهی به چند فیلم فوتبالی داریم.

در این گفت و گو نوید اسماعیلی کارگردانی فیلم سینمایی‌ «طبقه یک و نیم» درباره تجربه‌های عجیب خود در فرآیند اکران و تبلیغ این فیلم سخن گفت.
درحالی ۳۵ روز دیگر، اسامی ۱۵ نامزد اولیه شاخه بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ معرفی می‌شود که آکادمی هنوز از فهرست آثار شرکت‌کننده در این رویداد، رونمایی نکرده است. با این حال اما می‌توان مطمئن بود که برگزیده این بخش، رقابت بسیار سختی را در مسیر رسیدن به مجسمه طلایی در پیش خواهد داشت.

سازمان آگهی های پرسون