سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

با پایان زمان ثبت‌نام فیلم‌ها برای حضور در جشنواره فجر، باید منتظر ماند تا دبیرخانه فجر چهل‌ویکم تعداد و اسامی فیلم‌ها را اعلام کند.
فیلم کوتاه «رویای توپ» راهی جشنواره ورزشی کنیا شد و «دابُر» پس از حضور در هشت جشنواره از اسپانیا جایزه گرفت.

سعید نجفیان دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) در احکام جداگانه‌ای اعضای گروه ارزیابی و انتخاب آثار معرفی شده استانی در بخش نمایش‌های خیابانی و محیطی به دبیرخانه جشنواره را منصوب کرد.
«میکی کوهن» آخرین بازمانده از نسل بازیگران فیلم کلاسیک «بر باد رفته» در سن ۹۰ سالگی در شهر ناپل ایتالیا درگذشت.

گری فردریکسن تهیه کننده برنده اسکار سه‌گانه پدرخوانده و فیلم اینک آخرالزمان ساخته فرانسیس فورد کاپولا در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
هنرمندان رشته‌های مختلف هنری از همان ابتدای ناآرامی‌های اخیر که با درگذشت مهسا امینی آغاز شد، تعدادی نسبت به موضوع واکنش نشان دادند. آنها به درگذشت این دختر کرد که در جریان سفرش از سقز به تهران توسط نیروهای گشت موسوم به ارشاد دستگیر شد و جان خود را از دست داد، دست به واکنش زدند.

شکل گیری ناآرامی‌ها در کشور و تمایل نداشتن سینماگران به اکران آثارشان در این روز‌ها باعث شده است سینما‌ها با رکودی شدید روبه رو شوند. البته در ماه آبان وضعیت سینما‌ها کمی بهتر از مهر بوده و با اکران چهار اثر جدید گیشه کمی تکان خورده است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و دانشجویی ایروان موفق جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل و بهترین بازیگر زن را به فیلم کوتاه «آرام» داد.

فیلم سینمایی «بی‌آبان» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا از ابتدای آذر در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

سازمان آگهی های پرسون