کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته با تاکید بر اینکه با جدیت پیگیر حقوق مزدی بازنشستگان از جمله ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال قبل هستیم؛ می‌گوید: با مستمری ۶ میلیون تومانی، ۶ روز هم به سختی می‌شود زندگی کرد.
صادق ستاری فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال گذشته هیچ مطالبه‌ای از وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد و پرداخت‌ها انجام شده اند؛ اما مطالبات ۴ ماه امسال مانده و پرداخت‌ها انجام نشده‌اند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان خبر داد و گفت:براساس گزارش جدید مرکز آمار از وضعیت بازار کار نسبت به پاییز سال گذشته، شاهد کاهش نرخ بیکاری کل بوده‌ایم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان خبر داد و گفت:براساس گزارش جدید مرکز آمار از وضعیت بازار کار نسبت به پاییز سال گذشته، شاهد کاهش نرخ بیکاری کل بوده‌ایم.
یک کارشناس بازار کار می‌گوید: پیش‌بینی من این است که دولت نمی‌تواند با توجه به شرایط و شاخصه‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد، مانع افزایش دستمزد برای کارگران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی شود.
روزنامه خراسان نوشت: روز گذشته وزیر کار از ایجاد یک میلیون شغل طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: وعده داده شده درباره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی محقق شده است و ما از یک میلیون فرصت شغلی عبور کردیم.

نرخ تورم سالانه دی ماه برای خانوارهای کشور به ۴۶.۳ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۱.۳ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
افزایش حقوق کارگران نمی‌تواند هزینه‌های جاری و ابتدایی زندگی این قشر جامعه را تامین کند.تا جایی یکی از فعالان حوزه کارگری بر این باور است که فاجعه سبد معیشتی برای کارگران رخ داده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین سالانه یک میلیون شغل ضروری است گفت: عقب ماندگی برای ایجاد یک میلیون شغل در سال های گذشته, ضرورت ایجاد اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان را بیشتر کرده است.
نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مسئولان وزارتخانه کار و فعالان کارگری باید توجه داشته باشند که تورم بالای ۵۰ درصدی سال ۱۴۰۱ روی چه سبد معیشتی قرار گرفته است.
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار با اشاره به لزوم تبیین سیمای زن ایرانی در عرصه بین‌الملل گفت: نگاه و بینش نظام جمهوری اسلامی ایران و کلیه سیاست‌گذاری‌های آن در خصوص بانوان بر اساس اصل تعادل و توجه کافی به فطرت و خصوصیات الهی و انسانی زن است.