کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

سه جانبه گرایی چارچوبی پذیرفته شده برای بحث و گفت وگو درباره روابط کار و تعیین دســتمزد است. در ایران نیز در ماه های پایان ســال از تعیین دستمزد ســال بعد کارگران در شورای عالی دســتمزد که نهادی مبتنی بر ســه جانبه گرایی اســت، سخن به میان می آید.
وزیرکار از ساخت ۲۰ هزار مسکن کارگری خبر داد و گفت:تا آخر سال قرار است یک‌هزار واحد مسکونی برای کارگران در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد.‌
افرادی که استعفا می‌دهند تعدادشان خیلی زیاد است و ما سابقه این تعداد استعفا را نداشتیم و اولین بار است که موج استعفا رخ می‌دهد و قریب به صد درصد عمدتاً به دلایل مالی است. دفاتر نمی‌توانند هزینه اولیه خود را تأمین کنند و امکان ادامه برایش مقدور نیست و سردفتر مجبور به استعفا می‌شود.
رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار گفت: هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی ۳۵ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی کشور در سال جاری پرداخت شده است.
معاون اشتغال وزارت کار عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد از مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می شوند و برای حمایت از مشاغل خانگی تمامی صاحبان مجوز این مشاغل می‌توانند نماد اعتماد الکترونیک را کسب کنند.
برای آن که بتوانید کسب‌ و کار خود را به مسیر رشد هدایت کنید و آن را گسترش دهید، ثبت شرکت بهترین راه‌کار خواهد بود. راه‌کاری کاملاً قانونی که باعث می­‌شود اعتبار شما بیشتر شود و همچنین تجارت شما گسترش یابد.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۱۴۰۰ شرط صدور مجوز ناهنجار است، گفت: حدود ۱۲۰۰ شرط فاقد سند از شروط دریافت مجوز را حذف خواهیم کرد.
وزیر کار گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا پول آن را برداشت کنند.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده در شورای عالی حفاظت فنی و با کمک دیگر دستگاه‌ها، مطالبه ثبت شغل دریانوردی در فهرست مشاغل سخت و زیان آور به سرانجام رسید.
ادامه کسب‌وکار بسیاری از زنان با توجه به فیلترینگ اینستاگرام به‌خطر افتاده است و امکان شروع مجدد در پلتفرم‌های داخلی برای آن‌ها وجود ندارد، فاطمه به خبرآنلاین می‌گوید: «برنامه‌­ای برای پیوستن به پلتفرم‌­های داخلی نداریم. مخاطب در پلتفرم‌های ایرانی به دلیل تعدد زیاد، پراکنده شده است و برای ما جذب مخاطب بسیارسخت است. شاید در آینده قصد راه‌اندازی سایت داشته باشیم. که می­‌توانم بگویم متاسفانه برای ما انگار شروع از صفر است و تمام زحمت‌­های پیشین از بین می‌­رود.»
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین پیگیری های صورت گرفته قرار شده تا جلسه مشترکی بین مجلس و دولت درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار شود تا در مسیر اجرای این قانون با مشکل مالی مواجه نشویم.