کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

در پی اظهارات سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعمال احکام جدید و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، به نظر می‌رسد از پنج روز آینده مستمری بگیران تامین اجتماعی، حقوق‌های جدید خود را دریافت خواهند کرد.
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تهیه بلیت پروازهای اربعین خارج از سایت رسمی شرکت های هواپیمایی مورد تایید نیست و مسافران در هنگام خروج از کشور با مشکل مواجه خواهند شد.
در چالش پنج ماهه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی یکی از واژه های پرکاربرد مسئولان به ویژه سرپرست وزارت رفاه "پایداری منابع و اعتبارات سازمان تامین اجتماعی" بود. منابع سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات و پرداخت مستمری بازنشستگان را باید عمدتاً در دو بخش حق بیمه کارگران شاغل و درآمد شستا دانست .
در حالی که مقرر شده بود امروز فروش بلیت به مقصد عراق برای زائران اربعین آغاز شود، وب‌سایت‌ برخی ایرلاین‌ها با مشکل فنی روبه‌رو شده و این فرآیند را با اختلال مواجه کرد که به گفته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، این مشکلات تا پایان امروز رفع می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: در صورت تأمین‌ شدن اعتبار، پرداخت طبق الگوی جدید از اول شهریورماه صورت خواهد گرفت. البته تا زمانی که مشکل تورم در کشور وجود داشته باشد، افزایش حقوق‌ها مدت کوتاهی کمک‌کننده خواهند بود.
زاهدی وفا در سه ماهی که سرپرست وزارت کار بود هفته پیش به مجلس سر زد که با واکنش منفی اعضای کمیسیون اجتماعی روبرو شد.
اشتغال در کشور نیازمند حرکتی همچون دفاع مقدس می‌باشد، مردان و زنانی پاک باخته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که می توانند از طریق " قرارگاه مرکزی اشتغال کشور " و با اختصاص کد ملی اشتغال، اژدهای بیکاری را به زانو درآورند.
سال‌ها پیش، زمانی که دانشجوی ترم‌یک کارشناسی ارشد بودم، در کلاس درس استاد ارجمندم، دکتر فرقان‌دوست حقیقی، علاوه بر کتاب تئوری حسابداری ورنون کام، سلسله‌مقالاتی معرفی شده بود که باید با توجه به رویکرد ایشان مبنی بر استفاده از Case study (طرح قضایای مدیریتی) برای تدریس، قبل از هر جلسه مطالعه و در یک‌صفحه طی ۱۳خط خلاصه این مطالب را ارائه می‌کردیم؛ همان ۱۳خط‌های معروف.
در حال حاضر ۹۵ درصد صندوق‌های لشکری و کشوری به جای اینکه خودشان حقوق مستمری‌بگیران را بدهند، از دولت حقوق می‌گیرند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مراحل پایانی تصویب فوق العاده ویژه ۳۵ درصد برای کارکنان دستگاه هایی که شامل حال آنها نمی شد، در حال انجام است.
دو سوم از فرصت قانونی رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی تمام شده است.با این حال سخنگوی دولت گفته است که رئیس جمهور، وزیر پیشنهادی را در سقف زمان مقرر معرفی خواهد کرد.

در پی اعلام ضمنی نرخ شش میلیون تومانی بلیت هواپیما در ایام اربعین از سوی وزیر راه و شهرسازی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که هیچ هماهنگی بابت این نرخ صورت نگرفته و تعهدات دولت بابت اربعین پارسال هنوز پرداخت نشده است.
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

تقویت کارآفرینی راه نجات اشتغال

رییس هیات مدیره کانون کارافرینی استان تهران تنها راه دولت برای اشتغالزایی را تقویت کارآفرینان در حوزه صنایع کوچک و متوسط دانست.
رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بررسی‌های آماری اولین دوره پایش ۱۰ ساله سند توسعه بخش تعاون منتهی به سال ۱۴۰۰ نشان داد معادل ۲۱.۰۶ درصد از اهداف سند اجرایی محقق شده است.

محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران: باتوجه به سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیاستگزاری و برنامه ریزی مناسبی را در جهت توسعه بخش اتحادیه ها و تعاونی ها در پیش بگیرد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.