کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور که در سخت‌ترین شرایط تن به کارهای پر خطر می‌دهند به این امید که حداقل در مقابل به خطر انداختن جان و سلامتی خود می‌توانند زودتر بازنشست شوند، امروز با قوانین مبهمی روبرو شده‌اند که آینده شغلی آن‌ها را به مخاطره انداخته است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نرخ بیکاری حدود ۷درصدی در ۱۹ استان و تک‌رقمی شدن این نرخ در ۲۵ استان با افزایش اختیارات پرداخت تسهیلات به استانداران خبر داد.
مدیرکل روابط کار وزارت کار گفت: کارگران اگر شکایتی از نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دارند می توانند به کمیته مستقر در کارگاه خود گزارش دهند و وظیفه کمیته رسیدگی به این موضوع است.
کاهش و سخت‌گیرانه‌شدن قوانین مربوط به بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، قوانین بازنشستگی مربوط به حقوق بازمانده و کاهش مواردی که دولت پرداخت حق بیمه برخی را بر عهده می‌گیرد، از دیگر اقدامات ضروری است که باید انجام شود.
در مصوبه اخیر مجلس، مبنای بازنشستگی مردان ۶۲ سال سن یا ۳۵ سال سابقه و برای زنان ۵۵ سال سن یا ۳۰ سال سابقه تعیین شده است؛ موافقان و مخالفان این مصوبه، دلایلی برای رد یا تأیید آن دارند و البته ازنظر موافقان نیز این تصمیم ناگزیر، تنها کاری نیست که باید برای نجات صندوق‌ها انجام شود.
اگر شما هم قصد ساخت سوله در بندرعباس را دارید، این مقاله برای شما است. سوله یکی از بنا‌های پرکاربرد در شهر‌ک‌های صنعتی و حتی داخل شهر‌ها است.