راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رییس سازمان حج و زیارت از رایزنی با عربستان برای افزایش سهمیه حج تمتع ایران تا ۹۰ هزار نفر خبر داد و گفت:‌ حج آینده دو نرخ خواهد داشت.
طبق آخرین اصلاحیه آیین حقوق مسافر، در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت به‌طول بیانجامد مسافرین می‌توانند نسبت به انصراف از پرواز و دریافت بهای کامل بلیت خود اقدام کند.
بررسی فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد، رفتار فروشندگان مسکن در محله جمهوری واقع در منطقه 11 تهران با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات، منطقی است چراکه تعداد فایل‌هایی که بالاتر از قیمت منطقه عرضه شده‌اند کمتر به چشم می‌خورد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

قیمت دلار تاثیری بر قیمت نهضت مسکن ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نوسانات اخیر قیمت ارز تاثیری بر هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ندارد؛ چرا که قرارداد پروژه‌ها از قبل منعقد شده است.

با وجود رکود نسبی معاملات مسکن پایتخت، این بازار تحت تاثیر دو متغیر رشد قیمت ارز و محاسبات هزینه‌ی ساخت با نوساناتی در هفته‌های اخیر مواجه شده و به گفته مشاوران املاک، نرخ‌های پیشنهادی دچار تغییر شده است
با وجود رکود نسبی معاملات مسکن پایتخت، این بازار تحت تاثیر دو متغیر رشد قیمت ارز و محاسبات هزینه‌ی ساخت با نوساناتی در هفته‌های اخیر مواجه شده و به گفته مشاوران املاک، نرخ‌های پیشنهادی دچار تغییر شده است.
بازار مسکن شهر تهران اگرچه روزهای کم‌رونقی را سپری می‌کند، اما خرید و فروش آپارتمان‌های سالخورده به دلیل مزیت قیمتی نسبی در برابر دیگر  فایل‌ها، متقاضی دارد. با این حال درون محدوده سنی سالخورده‌ها در بازار مسکن نیز برخی از املاک به دلیل اینکه مشاعات مقبول و بازسازی شده ندارند، بعضا ماه‌ها در صف  فروش باقی مانده‌اند.
دبیر انجمن سیمان از کاهش ۲۰ تا ۲۳ درصدی سوخت کارخانه‌های سیمان خبر داد و گفت: گاز بیش از ۵۰ کارخانه سیمان به صورت تقریبی قطع شده است. از سوی دیگر برق واحدهای تولیدی نیز به تدریج دچار محدودیت شده‌اند.

شورای عالی هواپیمایی در حال بررسی میزان و زمان افزایش قیمت بلیط است و بزودی برنامه شناور سازی نرخ ها با توجه به نوسانات بازار ارز اجرایی خواهد شد.
قیمت بلیط هواپیما و رشد آن هر چند هفته یک بار از سوی مقامات ذیربط و مسئول شنیده می شود و هر بار هم مقامات دولتی دلایلی ارائه می کنند که به نظر می رسد رشد قیمت بلیط هواپیما غیر قانونی و نشدنی است.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس گفت: پرواز شرکت هواپیمایی سپهران از شیراز به تهران به دلیل حضور سه مسافر دارای سابقه بیماری اعصاب و روان که قصد اخلال در پرواز را داشتند با تاخیر انجام شد.