خادمی خبر داد؛

ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در سال جاری

معاون وزیر راه از ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر گلوگاه ترافیکی در طول شبکه بزرگراهی کشور وجود دارد که با تزریق ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار رفع می‌شود.
تصویر ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون،خیرالله خادمی، مدیرعامل این شرکت، تکمیل شبکه بزرگراهی کشور در تمام استان‌ها را یک عدالت اجتماعی دانست و گفت: ساخت ۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه در قانون بودجه جزو وظایف این شرکت است که بخشی از این مسیرها زیر عبور قرار دارد و ۶ هزار کیلومتر نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در صورتی که متوسط سالانه بهره‌برداری از مسیرهای بزرگراهی را ۱۰۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم تکمیل‌شدن این پروژه‌ها ۶ سال زمان نیاز دارد که با اولویت‌بندی در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسند.

خادمی اولویت‌بندی پروژه‌ها را یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: برنامه اولویت‌بندی پروژه‌ها با هدف تسریع در ساخت کریدورهای بزرگراهی، گلوگاه‌های ترافیکی و حذف محورهای حادثه خیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت ۴۰۰ کیلومتر مسیر در طول شبکه بزرگراهی به‌عنوان نقاط مهم و حیاتی موجب روان شدن ترافیک در تمام مسیر و رفع بخشی از محورهای حادثه‌خیز می‌شود و تکمیل شدن آن به ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خادمی با بیان اینکه ۸۴۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: در ابتدای سال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این محورها ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در حال پیگیری تأمین این منابع از طریق سازمان برنامه‌وبودجه کشور هستیم.

منبع: مهر

788595

سازمان آگهی های پرسون