راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در آستانه عید غدیر، جشن نمادین واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های بالای۳ فرزند، با حضور مهدی اعلایی استاندار قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده شهرستان قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و تعدادی از خانواده‌های محترم در شهر اقبالیه برگزار گردید.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تناسب نداشتن عرضه و تقاضا، تشکیل بازار سیاه و شکل گرفتن بازار‌های غیررسمی و درگاه‌های غیررسمی باعث افزایش تخلفات در حوزه فروش بلیت هواپیما شده است.
فروش پروژه های تعاونی مسکن انبوه سازی یاران فرصتی بی نظیر و تکرار نشدنی برای خرید و سرمایه گذاری درمنطقه ۲۲ تهران در اختیار شما قرار میدهد. شما مستقیم از تعاونی خرید کنید.
قطعه جدید آزادراه تهران- شمال به طول ۱۶.۵ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲، تا چند روز دیگر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که موجب اتصال آزادراه تهران - شمال به استان مازندران می‌شود.
مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی تابان از راه اندازی خط پروازی رامسر ـ مسقط روزهای دوشنبه هر هفته خبر داد و گفت: این شرکت هواپیمایی علاوه بر خط پروازی رامسر ـ مسقط، از مبدأ شیراز و مشهد به مسقط و صحار (عمان) پرواز برنامه‌ای دارد.
حداقل این را می توانیم بگوییم سیاست هایی که در حوزه مسکن داشتیم در طول دهه های اخیر- مربوط به این دوره هم نیست- نتوانسته دغدغه مردم نسبت به تامین یکی از نیازهای اساسی شان مثل مســکن را برطرف کند و این ناکارآمدی دولت ها در حوزه مسکن فشــار را فقط بر مردم اضافه کرده است.
مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به تصویب افزایش 25 درصدی قیمت عوارضی آزادراه‌ها در سال جاری، قیمت عوارضی منطقه یک و منطقه 4 آزادراه تهران-شمال افزایش یافت، اما قیمت عوارضی تونل البرز ثبات ماند.
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت شهرسازی اظهارکرد: طبق مطالعات انجام شده حدود ۱۰۰۰ ساختمان بلند مرتبه بالای ۱۲ طبقه بر روی گسل ساخته شده‌اند که نیمی از این ساختمان‌ها در منطقه یک تهران واقع شده‌اند.
با مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم برای زوجین تهرانی به ۸۰۰میلیون تومان افزایش یافت که با احتساب وام تعمیر (جعاله) ۱۶۰میلیون تومانی، کل وام پرداختی به یک زوج متقاضی خرید مسکن به ۹۶۰میلیون تومان می‌رسد که البته حدود ۱۷۵میلیون تومان از آن باید صرف خرید اوراق شود.
افزایش سقف وام مسکن تا چه میزان می‌تواند مسیر خانه‌دار شدن شهروندان را کوتاه کند و آیا گروه‌های هدف سیاستگذاران با این تصمیم قادر به پرداخت اقساط تسهیلات هستند و مهم‌تر اینکه سقف وام جدید چه میزان از نیاز مالی متقاضیان واقعی خرید مسکن را پوشش می‌دهد؟
شریعتی، نماینده مجلس درباره اقساط ۱۹ میلیونی وام های مسکن: پیشنهاد داده‌ایم که با تلفیق بازگشت وام مسکن مهر و تسهیلات بانک‌ها، نرخ سود به ۹ درصد کاهش یابد؛ اقساط هم کمتر شود / دولت تا زمانیکه خود را ملزم به انجام این کار نداند، کاری از پیش نمی‌رود / / افراد باید بدون پیش پرداخت از دولت خانه بگیرند