راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

طبق گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، بیش از ۴ میلیون نفر از جمعیت تهران در سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق حاشیه‌ای شهرها و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

یک کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: افزایش وام خرید مسکن که اخیرا مصوب شده پوست خربزه‌ای زیر پای دولت است که به تحریک تقاضا و تورم مسکن می‌انجامد و باید هرچه زودتر متوقف شود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج-تهران‌ با 138 هزار تردد‌، آزادراه تهران-کرج‌ با 131 هزار تردد و آزادراه قزوین-کرج با 130 هزار تردد‌ ثبت شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

14 مهر؛ اولین نشست شورای عالی مسکن با حضور رئیسی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به منظور سرعت بخشیدن به اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.
میانگین مساحت آپارتمان‌های مسکونی به اجاره رفته در شهر تهران عموما بین 70 تا 80 مترمربع است و به گفته واسطه‌ها، بیش از نیمی از متقاضیان اجاره مسکن در هنگام مراجعه به آنها، تقاضای واحدهای کوچک و میان‌ متراژ می‌کنند، چراکه رهن و اجاره پیشنهادی این واحدها با بودجه آنها هماهنگی بیشتری دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۰ شهرک مسکونی جدید احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ساخت ۱۳۲ هزار واحد مسکونی برای استقرار ۴۳۰ هزار نفر در این ۴۰ شهرک پیش بینی شده است تا بخشی از نیاز مسکن شهروندان در مناطق با محدودیت توسعه شهرها، پیش‌بینی شده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

آمار خانه‌های خالی بیش از رقم اعلام شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی نسبت به شناسایی واحدهای باقی مانده خالی و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند.

پیچیدگی‌‌‌های نامعقول پیش‌فروش مسکن، سردفتران را نیز از ثبت این نوع قراردادها فراری داده است؛ زیرا از یک طرف، ریسک دعوای حقوقی برای ثبت این معاملات برای سردفتر افزایش یافته و از طرفی میزان حق‌‌‌الزحمه دریافتی، متناسب با میزان فعالیت در ثبت این نوع معاملات نیست.

گزارش پرسون از حرکت لاک پشتی آسفالت ریزی در بزرگراه آزادگان؛

روند کند جاده سازی عامل ترافیک سنگین کمربندی تهران / کارگران مشغول کار نیستند

این روزها ترافیک چند کیلومتری از مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان جریان دارد و عامل این ترافیک روند عملیات عمرانی تعویض آسفالت این مسیر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل بیلقان تا سرودار و محدوده نساء سنگین و این محور دارای بارش باران است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

نوسازی ناوگان حمل و نقل، جان تازه‌ای به اقتصاد کشور می‌دهد

ما به دنبال واردات کشنده‌های سنگین زیر ۳ سال هستیم. دولت جدید نیز همکاری‌هایی را در این خصوص داشته است و اخیراً اجازه دادند که یکسری کشنده‌های سنگین از گمرک آزاد شوند. امیدواریم که روند آن در روزهای آتی تسریع شود و سریعاً ناوگان حمل و نقل نوسازی شود تا جان تازه‌ای به اقتصاد کشور دهد.
در حالیکه تازه‌ترین آمار حاکی از افزایش قابل توجه قیمت و تعداد معاملات مسکن در تهران طی شهریورماه است، در این ماه فقط در شش منطقه تهران قیمت خانه در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.