خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول

آپارتمان های دست دوم قیمتی به مراتب کمتر از نمونه های تازه ساخت دارند و خرید آنها می‌تواند انتخاب ایده آل تری برای افراد تلقی شود.
تصویر خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول

به گزارش سایت خبری پرسون، در طی چند سال گذشته، تعداد زیادی از متقاضیان، مسیر خرید آپارتمان در ترکیه را برای کسب شهروندی این کشور در نظر گرفته اند. البته کسب شهروندی تنها مزیتی نیست که این اقدام می‌تواند برای آنان به همراه داشته باشد؛ بلکه کاربران می‌توانند به وسیله این کار، سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام داده و به طیف مختلفی از مزایای گوناگون دسترسی پیدا کنند. این عامل باعث شده تا روز به روز متقاضیان بیشتری این مسیر را انتخاب کنند. با این حال گروهی از افراد هم هستند که عملاً سرمایه لازم برای آن را ندارند. به همین جهت است که در پی خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول هستند. اما خرید این مدل از آپارتمان ها نیازمند اطلاعات و البته دانش بالا در رابطه با خرید ملک در ترکیه است. متاسفانه اغلب افراد اطلاعاتی پیرامون این موضوع ندارند. همین عامل موجب سردرگمی آنها می شود. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی آن داشته و جنبه های مختلفش را خدمت شما عزیزان ذکر کنیم. لذا اگر جزو متقاضیان خرید آپارتمان در استانبول هستید، حتما ما را تا انتها همراهی کنید.

مزایای خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

قبل از اینکه بخواهیم به نکات مهم برای خرید آپارتمان دست دوم در ترکیه بپردازیم، بهتر است ابتدا مزایای این روش را بدانید. اولین مزیتی که این انتخاب برای شما به همراه دارد، قیمت های پایین است. در واقع عموماً آپارتمان های دست دوم قیمتی به مراتب کمتر از نمونه های تازه ساخت دارند. به عبارتی خرید آنها می‌تواند به عنوان انتخاب ایده آل تری برای افراد تلقی شود. از طرفی دیگر شما می توانید با خرید نمونه های دست دوم، امکان سکونت در محلات معروف تر و البته باکلاس تر استانبول را هم داشته باشید. اگر تنها هدف شما کسب شهروندی این کشور باشد، آپارتمان های دست دوم می‌تواند برای شما گزینه ای بهتر باشد. البته باید بدانید که شما تنها در حالتی می توانید این شهروندی را به دست بیاورید که ارزش آپارتمان دست دوم شما حداقل ۴۰۰ هزار دلار باشد. البته می توانید این مبلغ را بر روی تعدادی از آپارتمان ها تقسیم کنید. به عبارت ساده تر می توانید به جای خرید یک آپارتمان ۴۰۰ هزار دلاری، ۴ آپارتمانی دست دوم ۱۰۰ هزار دلاری خریداری کنید. با این کار نه تنها شهروندی این کشور را به دست خواهید آورد، بلکه می‌توانید آپارتمان ها را هم اجاره داده و این طریق هم درآمد مناسبی را به دست بیاورید.

نکات مهم برای خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

همان گونه که اشاره کردیم، خرید آپارتمان دست دوم در استانبول، مزیت های قابل توجهی دارد که آن را به یک انتخاب ایده آل بدل کرده است. با این وجود باید عنوان کنیم که گزینه ها و فایل های مختلفی در این زمینه وجود دارد که انتخاب یک گزینه مناسب از بین آنها امری دشوار به نظر می رسد. همین عامل هم سبب شده تا بیشتر کاربران در این مسیر تصمیم گیری های اشتباهی کرده و سرمایه خود را از دست دهند. ما در ادامه چند نکته را خدمت شما بیان کرده ایم که با در نظر گرفتن آنها می توانید یک آپارتمان دست دوم مناسب را در ترکیه خریداری کنید.

توجه به منطقه

منطقه‌ای که آپارتمان مورد نظر شما در آن ساخته شده، اهمیت بالایی دارد. در واقع بعضی از بناهایی دست دوم با وجود اینکه عمر زیادی دارند، اما به دلیل منطقه بی نظیرشان از ارزش بالایی برخوردار هستند. مناطق ویلایی استانبول یا مواردی که نزدیک مرکز آن قرار دارند، جرو انتخاب هایی هستند که سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب می‌کنند. به همین جهت اگر به دنبال پیش خرید آپارتمان در ترکیه هستید، توصیه می کنیم تا این مدل ها را در صدر انتخاب هایتان داشته باشد.

عمر بنا

عمر بنا را می‌توان به عنوان مولفه دیگری در نظر گرفت که باید در پروسه انتخاب آپارتمان به آن توجه داشته باشید. در واقع بسیاری از آپارتمان های دست دوم با وجود نمای زیبایشان، اما عمر زیادی داشته و همین باعث شده تا اسکلت بندی و ساختار آنها فرسودگی بالایی داشته باشد. این عامل بر روی امنیت ساختمان اثرگذار بوده و در نهایت احتمال کاهش مقاومت آن را بیشتر می کند.

میزان امکانات

میزان امکانات را می‌توان به عنوان مولفه دیگری برای خرید آپارتمان در استانبول لحاظ کرد. در واقع این روزها سطح امکانات رفاهی موجود در خانه ها روز به روز در حال گسترش است. جارو برقی مرکزی، پکیج ها، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، تهویه اتوماتیک و …. از جمله رایج ترین سیستم هایی است که در چند سال اخیر وارد خانه ها شده اند. بدیهی است که شما هم در یک کشور مترقی نیازمند این امکانات خواهید بود؛ لذا سعی کنید تا گزینه هایی را انتخاب کنید که این امکانات را در بطن خود داشته باشند.

متراژ بنا

متراژ بنا به عنوان موضوع دیگری قلمداد می‌شود که افراد در هنگام خرید خانه های دست دوم آن را لحاظ می‌کنند. در واقع بسیاری از افراد برای امکان خرید خانه های بزرگ تر، به سمت مدل های دست دوم می‌روندو لذا اگر خانه دست دومی را در ترکیه می خرید، سعی کنید تا حتماً متراژ بالایی داشته و سطح امکانات رفاهی در آن مناسب باشد.

سخن آخر

خرید آپارتمان در ترکیه را می توان جزو امورات پرتقاضایی دانست که طی چند سال گذشته میان ایرانیان رواج بالایی داشته است. با این حال اغلب افراد به دلیل نداشتن سرمایه کافی، به سمت مدل های دسته دوم می روند. البته باید در این پروسه موضوعات مختلفی را در نظر داشت تا از هدر رفتن سرمایه جلوگیری شود. ما در این مقاله بخشی از آنها را ذکر کردیم. با این حال بررسی خانه ها و البته نکات بیشتر، نیازمند مشاوره با یک تیم خبره است. کارشناسان ما در گروه گات ترکی می‌توانند جدیدترین اطلاعات را در این زمینه به شما ارائه دهند. لذا اگر به دنبال پیش خرید آپارتمان در ترکیه یا انتخاب یک بنای دست دوم مناسب هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

440935