کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

دبیر کانون مرغداران کشور گفت: خواستار پایان دادن به سیاست ارز ترجیحی برای واردات نهاده هستیم؛ زیرا زمینه‌‌های انحراف، فساد و سوداگری در تمام زیربخش‌های خصوصی و دولتی ایجاد شده است.
مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: با توجه به میزان تولید هویج در سال‌ جاری نگرانی درباره تامین بازار به‌رغم افزایش تقاضا وجود ندارد و به زودی قیمت‌ها متعادل‌ می‌شود.

افت قیمت دام زنده به کمتر از کیلویی ۵۰ هزار تومان و معادل قیمت دو کیلو هویج بسیاری از دامداران را نگران کرده است.
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قیمت گوشت قرمز با افزایش در مردادماه به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزارتومان رسیده است.
مدیر یک واحد صنعتی تولید لبنیات گفت: با افزایش قیمت شیر و به تبع آن افزایش مجدد قیمت لبنیات، این اقلام کم کم از سبد خانوار حذف می‌شوند و اینجاست که باید دولت هزینه‌های بیشتری را برای کمک به حفظ سلامت جامعه صرف کند.
مدیرکل استاندارد تهران تاکید کرد؛

از این مکان‌ها، زعفران نخرید

مدیرکل استاندارد تهران گفت: فروش زعفران‌های غیراستاندارد با قیمت‌های نازل در مکان‌هایی نظیر ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها، سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند.

بخش کشاورزی بیش از چهار دهه است که با مشکلات فراوانی رو به رو است که منشا آن مدیریت دولتی است. مدیریتی که به‌بهانه امنیت غذایی شکل گرفته است اما منجر به‌حفظ آن نشده است.
اگر نرخ شیر خام بر اساس سیستم تقاضا و عرضه تعیین شود؛ محصولات لبنی با 40 تا 60 درصد افزایش قیمت مواجه می‌شوند.
در بررسی ظرفیت‌های توسعه پایدار و آمایش سرزمین در هر اکوسیستمی، پارامترهای مؤثر از نظر کمی و کیفی ارزیابی می‌شوند. این بررسی در بخش کشاورزی باید عواملی از قبیل آب، خاک، آب‌وهوا، امکان دسترسی به نهاده‌های مطلوب، شرایط بازار و... را مورد توجه قرار دهد.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: سبزی از مبدأ گران شده و همین موضوع تمایل مغازه داران را برای خرید و فروش کم می‌کند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که تنها در هویج درخواست‌ها به ۳ برابر رسیده است. 
رئیس شورای ملی زیتون گفت: تولید روغن زیتون سال گذشته در کشور به عدد زیر ٤ هزار تن رسیده و در مقایسه با سال ۹۸ با کاهش حدود ۳۰۰ درصدی مواجه بوده است.
ئیس سازمان چای ایران گفت: قیمت برگ سبز ۴۵ درصد نسبت به سال قبل افزوده شد تا برای چای‌کار صرفه داشته باشد.