ذخیره سازی 30 درصد گندم تولیدی در چهارمحال وبختیاری

سرپرست امور اقتصادی گفت: استان چهارمحال بختیاری از لحاظ ذخیره سازی گندم هیچ مشکلی ندارد و قیمت نان افزایش نیافته است.
تصویر ذخیره سازی 30 درصد گندم تولیدی در چهارمحال وبختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کاظم منزوی اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در فصل برداشت بسیار حائز اهمیت بوده و هدف‌گذاری اولیه خرید ۲۵ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در استان در سال‌جاری است.

وی افزود: نانوایی‌های چهارمحال و بختیاری در حال مجهز شدن به دستگاه کارتخوان هوشمند هستند، برخی از نانوایان از خرابی دستگاه‌های کارتخوان گلایه‌مند هستند، بانک سپه به این مسئله ورود پیدا کنند، نانوایان در صورت بروز مشکل برای کارتخوان هوشمند، می‌توانند با شماره‌های ۳۲۲۶۰۹۷۴- ۳۲۲۲۱۷۹۹ و ۳۲۲۴۱۶۷۵ تماس حاصل کنند.

منزوی با اشاره به اینکه برخی نانوایان امکان پخت نان در نوبت صبح و عصر ندارند، خاطرنشان کرد: برای این نانوایان باید باتوجه به سهمیه زمان پخت تعیین شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با افزایش قیمت نان موافقت نشده و هرگونه افزایش قیمت نان ممنوع است، برای نانوایی‌های خشکه‌پز، نان‌های محلی و استفاده از کنجد قیمت پس از آنالیز اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاعات نانوایی‌های استان توسط فرمانداریی‌ها باید تا حداکثر هفته آینده جهت ثبت و اصلاح در سامانه ارسال شود، در صورتی‌که اطلاعات نانوایی ثبت نشود، سهمیه آرد به نانوایی تعلق نمی‌گیرد.

منزوی در پایان افزود: نانوایان نوع یک، حق بسته‌بندی و فروش نان را ندارند و نانوایان نوع ۲ نیز با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو می‌توانند اقدام به بسته‌بندی و فروش نان کنند، باید در بسته‌بندی تاریخ پخت نان، تاریخ انقضا، شماره تماس و مرکز تهیه نان درج شود.

منبع: ایلنا

404316