تأمین اعتبار برای خرید گندم مازاد تولیدی کشاورزان

در جلسه هیأت عالی نظارت، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد اعتبار مورد نیاز برای خرید گندم مازاد تولیدی کشاورزان داخل کشور را به قیمت نهایی مصوب شورای سیاست گذاری پرداخت کند.
تصویر تأمین اعتبار برای خرید گندم مازاد تولیدی کشاورزان

به گزارش سایت خبری پرسون، از مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه روز دوشنبه خود که به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی تشکیل شد، با بررسی بند ث تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد: شرکت‌های مباشر خرید گندم توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شوند.
اصناف و صنایع نان حجیم و غیر حجیم مجازند گندم مورد نیاز خود را با اولویت سازوکار کشت قراردادی از کشاورزان با نرخ توافقی خریداری کنند و در صورت کسری تأمین گندم مورد نیاز این مجموعه‌ها از طریق کشت قراردادی، شرکت‌های مباشر خرید تضمینی گندم مجازند پس از ثبت سفارش، مابقی گندم مورد نیاز صنف و صنعت در سامانه‌ای که توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود، نسبت به فروش گندم اقدام کنند.

بنابراین گزارش، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۳ به صورت ماهانه و منظم گزارش تفصیلی عملکرد این بند را به کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع: ایرنا

600089