کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

وزیر جهادکشاورزی در خصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر معدوم‌سازی ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه تاکید کرد: هیچ‌گونه جوجه‌کشی و معدوم‌سازی در چند وقت گذشته نداشته‌ایم.
رئیس انجمن واردکنندگان برنج ضمن اعلام ممنوعیت واردات برنج به کشور از این تصمیم ناگهانی وزارت جهاد کشاورزی ابراز نگرانی کرد و گفت: این تصمیم موجب خالی شدن سبد مصرف اقشار کم‌برخوردار از برنج و کوچک شدن سفره آنان خواهد شد.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای قیمت های پایه ارز وارداتی نهاده های دامی، دانه سویا و انواع روغن خام را ابلاغ کرد.
نرخنامه جدید مرغ و تخم مرغ سازمان میادین میوه و تره بار تهران اعلام شد که بر اساس آن قیمت هر کیلوگرم مرغ بسته‌بندی ۲۰۵۰ تومان کاهش یافته است
در میدان تره بار در بین میوه ها و سبزیجات، زنجبیل کماکان با فاصله قابل توجهی از سایر محصولات صدر نشین است. در این میادین هر کیلو زنجبیل ۹۸ هزار تومان است. برای همین هم در میوه فروشی‌های سطح شهر تهران هر کیلو زنجبیل حداقل کیلویی ۱۱۰ تومان است. در سطح شهر پیاز هم همچون هفته گذشته بالا است. اما قیمت آن در تره بار روند نزولی را طی کرده و به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مشکلی در صادرات مرغ وجود ندارد و مشکلات صادرات به افغانستان و عراق نیز برطرف شده است، گفت: ۵هزار میلیارد تومان از هفته گذشته برای این موضوع اختصاص دادیم و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.
مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر فصل و بارندگی‌ها موجب افزایش هزینه تولید و قیمت پیاز شده است.
حسن تقی‌زاده رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل، از ارسال اولین محموله برنج ایرانی به روسیه خبر داد و گفت: این صادرات بسیار محدود بوده و به هدف تحریک بازار صورت گرفته است.
گزارش پرسون از تبلیغات عجیب تامین یک محصول غذایی؛

بازار خنده دار قیمت مرغ / خرید بیشتر با هدف گران شدن

این روزها به گفته مسئولان مربوط قیمت مرغ به پایین تر از قیمت مورد تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است و با هدف جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان از مردم خواسته شده تا اقدام به افزایش خرید کنند تا تعادل در بازار عرضه و تقاضا حفظ شود.
قیمت مرغ که هفته گذشته تا هرکیلوگرم ۵۸ هزار تومان افزایش یافته و به قیمت مصوب ۶۳ هزار تومانی خود نزدیک شده بود دوباره کاهش یافت و در سطح خرده فروشی تا ۵۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

مدیر بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران قیمت عرضه مرغ در میادین میوه و تره بار را اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران گفت: با توجه با اینکه امکان نگهداری مرکبات برای تولید کنندگان وجود ندارد آنها مجبور هستند محصول خود را به بازار عرضه کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان به خروج برنج از سبد محصولات استراتژیک توسط جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده برنج دوباره به سبد محصولات استراتژیک بازگشت.
ئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل از کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت برنج طارم در بنکداری شهرهای شمالی خبر داد و گفت: بازار در رکود مطلق به سر می‌برد و این ذهنیت ایجاد شده است که مردم تمایلی برای مصرف برنج ندارند؛ عدم تمایل مردم به خرید برنج داخلی باعث شد که نرخ طارم در بنکداری‌ها به کیلویی ۸۰ هزار تومان برسد.