کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

اگر قرار است برنامه های احیا خاک های تخریب شده درست پیش برود سالانه باید حداقل یک میلیون هکتار بیابان احیا شود.
وزارت جهاد کشاورزی با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی موظف شد تا با همکاری وزارت نیرو آبرسانی سیار مورد نیاز عشایر را با قیمت معادل تعرفه خدماتی یا تجاری هر کدام که کمتر است برای جامعه عشایری تامین نماید
میوه‌های عیدانه که بیشتر مرکبات و سیب است، نسبت به میوه‌های دیگر قیمت مناسب تری دارد اما نسبت به روزهای قبل افزایش یافته است.
پروانه کسب کشاورزی صادر شده توسط اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، بعنوان مدرک معتبر شغلی برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی مورد تایید وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی خواهد بود.
قیمت مرغ بعد از ۵‌ ماه ثبات نسبی، برای نخستین‌بار از نرخ مصوب جدید، فراتر رفت، با این حال در تامین بازار این محصول مشکلی وجود ندارد و به‌گفته مسئولان صنفی میزان تولید مرغ در کشور کاملا پاسخگوی تقاضای موجود است.
معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ما فقط توزیع کننده گوشت گرم تنظیم بازاری هستیم و هنوز چیزی به دست ما نرسیده اما پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه سریعتر انجام شود
مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آنچه درباره گوشت ۵۰۰ هزار تومانی منتشر شد، حاصل فضاسازی در فضای مجازی بود و فقط تصویر گوشت‌های گران‌قیمت را نمایش دادند.
میزان واردات گندم در ۱۰ ماهه امسال بیش از دو میلیون تومان کمتر از از همین بازه زمانی در سال گذشته بوده که البته بیش از چهار برابر گران تر از پارسال تمام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد رصدخانه برای تهیه آمار در بخش کشاورزی گفت: وضعیت ارائه آمار در بخش کشاورزی دقیق نیست به طوری که من نیز به عنوان وزیر آمار دقیقی از تولیدات بخش کشاورزی ندارم.