کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

نانوا اگر بخواهد بر اساس شاخص های دستگاه های هوشمند نان بفروشد، با توجه به قیمت آرد و یارانه دولتی، سود زیادی نخواهد کرد. بخش زیادی از سود نانوا به فروش آرد، نان های غیر ساده کنجدی و... مربوط می شود.
معاون شرکت پشتیبانی امور دام در واکنش به مشکلات تامین مرغ مورد نیاز تولید کنندگان فرآورده های گوشتی گفت: محدودیتی برای نیاز با ضابطه مرغ مورد نیاز صنایع نداریم به طوری که در روز گذشته ۸۰۰ تن مرغ تنها در تهران توزیع شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت :قیمت مرغ تغییری نکرده و همان نرخ مصوب است ولی شورای عالی قیمت‌گذاری در حال بررسی موضوع می‌باشد که پس از جمع‌بندی نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از برخورد با هرگونه گرانفروشی، در مورد قیمت گوشت مرغ خبر داد و گفت: قیمت مصوب گوشت مرغ همچنان ۶۳ هزار تومان است.
مدیرکل بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ در بازار همان ۶۳ هزار تومان است و هیچ تغییری نکرده است گفت: در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی، با خاطیان برخورد می شود.
مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی با اشاره به محموله‌های گوشت مرغ گرم وارداتی گفت: این محموله برای تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز کشور وارد کشور خواهد شد.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت نسبت به هفته‌های قبل اندکی کاهش یافته است، اما بنابه گفته فروشندگان قیمت همچنان برای مصرف‌کنندگان بالا بوده و تقاضای خرید نیز کاهش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک از افت قیمت دام زنده در کشور خبر داد و گفت: با این وجود قیمت گوشت قرمز در بازار هنوز کاهش نیافته است.
سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با ورود سیستم ناپایدار و سرد از غرب کشور پیش‌بینی می‌شود سحرگاه روز شنبه، ۱۲ فروردین ماه، استان با کاهش دمای محسوسی خصوصا در مناطق کوهستانی و سرد همراه باشد که مراقبت بیشتر باغداران را می‌طلبد.
مدیر عامل صندوق توسعه روستایی ایرانیان گفت: بر اساس تفاهم انجام شده با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای احیاء واحدهای کشاورزی، تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان شیلات هشدار داد که روند کنونی صید در دریاها، تنوع مخلوقات در این زیست بوم را به سرنوشت شکارگا‌ه های خشکی دچار خواهد کرد.
در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار به قیمت مصوب رسیده و در سطح شهر با افزایش قیمت ان مواجه هستیم.