صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت اعلام کرد در حال تشکیل ساز و کاری هستیم که متناسب با میزان تولید داخل تعرفه خودرو‌های وارداتی تعیین شود.
دکتر ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا»، دکتر امیر حسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین و هیات همراه چهارشنبه ۲۶مردادماه ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان و بازدید از خط تولید و طرح های توسعه این شرکت، با مدیرعامل و دیگر مسئولین ذوب آهن دیدار و گفتگو کردند.
بلاتکلیفی بازار خودروهای داخلی در کنار تورمی که در آن ایجاد شده عملا فعالان بازار را دچار سردرگمی کرده است، چراکه تحلیل‌های مختلفی از بازار به گوش می‌رسد.
مدیران خودرویی در نظرسنجی شامخ، وضعیت کنونی خودروسازی را در بلاتکلیفی، رکود، افت تولید و عدم خوش‌بینی نسبت به آینده خلاصه کرده‌اند. در گزارش تیرماه شاخص مدیران خرید (شامخ) گروه «تولید وسایل نقلیه و قطعات وابسته» برخلاف خردادماه، تمام شاخص‌های گروه از جمله تولید، موجودی مواد اولیه، سفارش‌های جدید و حتی انتظارات آینده امتیاز پایینی دریافت کردند.
قیمت خودرو در بازار آزاد امروز 25 مردادماه 1401، نسبت به نرخ‌های دیروز تغییری نداشت.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر واردات را تزریق کردیم به این دلیل است که خودروساز داخلی نه تنها از نظر کیفی، بلکه از نظر کمی هم پاسخگوی مصرف داخلی نیست، لذا وارد کردن خودرو به نوعی بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد می کند.
نشست خبری انجمن سازندگان و تأمین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدید پذیر در اتاق بازرگانی برگزار شد. در این نشست سید محمد جواد موسوی نایب رئیس انجمن با اشاره به اینکه انجمن در سال ۱۴۰۰ تأسیس شده است گفت: این انجمن فعالین صنعت تجدیدپذیر را پوشش می‌دهد.


رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به ضرورتی‌که در این موضوع وجود دارد و نظر به تاکید بر توسعه روابط تجاری در سفر امیر قطر به تهران و سفر رئیس جمهور به قطر، مشوق‌هایی برای ۵ گروه کالایی در نظر گرفته شد.
چندی پیش و در جریان امحای فنی سه دستگاه خودروی آمریکایی که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار داشت، مدیرعامل این سازمان در بخشی از اظهاراتش در مورد چرایی عدم بازصادرات این خودروها به موضوع قابل تاملی اشاره کرد و گفت که برخی قطعات‌ آنها در این سال‌ها به سرقت رفته و یا در هنگام جابجایی آسیب دیده است.