صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاح مرکز تجاری ایران گفت: با افتتاح این مرکز تجارت ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برقرا می شود.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از اول مهر، واردات خودرو انجام می‌شود گفت: قیمت خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو تعیین شده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: عرضه و تقاضای خودرو در بازار سرمایه باعث تعیین قیمت خودرو به‌صورت آزادانه می‌شود و به‌صورت فرمایشی، قیمت محصولات تعیین نمی‌شود و مطابق با قوانین، سود واردکننده و تولیدکننده خودرو از هر محصول مشخص است.

بیش از 5 ماه است که واسطه‌ها و دلالان نمی‌توانند مانند گذشته در بازار خودرو نقش‌آفرین باشند. البته دلالان و واسطه‌ها اسم ثبات و حتی کاهش قیمت خودروها در بازار را رکود گذاشتند و شرایط را به‌گونه‌ای به تصویر می‌کشند که گویا در بازار خودرو هیچ خریدی انجام نمی‌شود و تمام نمایشگاه‌ها در آستانه تعطیلی هستند.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد گفت: در شرایطی که دولت تصمیم جدی گرفته است از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری شود.
یک کارشناس صنعت خودرودرباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سال قبل ۱۷۰ هزار مالک خودرو مشمول مالیات بودند و امسال حدود ۷۷ هزار مالک خودرو مشمول مالیات شدند.