صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی گفت که به دلیل افزایش قیمت قطعات لوازم خانگی، تقاضا در این صنف در سال‌های اخیر فقط ۱۰ درصد رشد داشته که افزایش چشمگیری نیست.

مسیح کشاورز دبیر کمیسیون تأمین‌کنندگان برنج کشور از توقف واردات برنج و چای هندی به داخل کشور به دلیل متعادل‌سازی تزار تجاری با این کشور خبر داد و گفت: این توقف موقتی است و در آینده در صورت لزوم و فراهم شدن شرایط، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.
طبق صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که در تاریخ ۱۴ آذرماه تهیه شده است سهام تودلی ایران خودرو و سایپا باید تا پایان سال جاری واگذار شود.

پرسون از یک درآمدزایی میلیاردی شرکت مخابرات گزارش می دهد؛

آبونمان قبض تلفن 20 هزار تومان / سکوت نهادهای نظارتی بر یک افزایش قیمت آشکار

موضوع دریافت آبونمان از قبوض تلفن ثابت یک از چالش های مورد بحث بوده و بسیاری از مشترکان از این هزینه دریافت شرکت مخابرات ناراضی هستند و این نارضایتی ماندگار مانده است.
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: به دلیل اینکه پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیات مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزشگذاری آن تصمیم می‌گیرد.
شیب تند افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. کارشناسان معتقدند اگر واردات نیز صورت بگیرد، با توجه به افزایش نرخ دلار، همه خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه می‌شوند.
با سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، فعالان بازار اتومبیل‌های خارجی معتقدند که در صورت تحقق این مهم، به‌طور قطع شاهد تاثیرگذاری مثبت آن بر کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار خوهیم بود.

با سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، فعالان بازار اتومبیل‌های خارجی معتقدند که در صورت تحقق این مهم، به‌طور قطع شاهد تاثیرگذاری مثبت آن بر کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار خوهیم بود.
طی چند ماه گذشته بازار خودرو هم سو با بازار مسکن در رکود بود؛ این مسئله با افزایش قیمت همراه بوده است که علت آن را می‌توان وجود تورم عمومی در کشور دانست و تا زمانی که مشکلات مربوط به تورم در کشور برطرف نشود، این روند افزایش قیمت ادامه دارد.

قیمت خودرو همچنان با افزایش همراه است. کارشناسان حوزه صنعت خودرو معتقدند در حال حاضر همه عوامل در جهت افزایش قیمت حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد روند رکود تورمی بازار تا پایان سال ادامه داشته باشد.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خاطر نشان کرد: دلیل و مولفه‌ای برای افزایش نرخ سیمان در بازار ایجاد نشده است و امروز سیمان با همان نرخ سابق یعنی کیسه‌ای 50 هزار تومان بفروش می‌رسد.