صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر اقتصاد با اشاره به استفاده یک میلیون نفر صاحبان وسایل نقلیه از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث در آبان ماه گفت: برای بار دیگر یک بازه زمانی ۳۵ روزه از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند ماه برای استفاده از این بخشودگی برای صاحبان تمام وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

وزیر صنعت از تدوین طرحی در هیأت دولت خبر داد که براساس آن قرار است خودروهایی که در مناطق آزاد تردد می‌کنند، اجازه ورود و شماره‌گذاری در کل کشور را داشته باشند.
قیمت خودرو در هفته‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه شده است. اما بازار در رکود به‌سر می‌برد و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد. کارشناسان معتقدند این رکود از اواسط بهمن از بین می‌رود.
بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از جهش قیمت خودروهای پژو است به طوری که در بین این خودروها ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ امروز به ۴۴۱ میلیون تومان رسیده و ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۶۱ میلیون تومان رسید.
جزئیات تجارت خارجی ایران اعلام شد

صادرات ایران ۳.۵ برابر ارزان‌تر از واردات!

مجموع مبادلات بازرگانی کشور نشان می دهد که صادرات کالاهای ایرانی ۳.۵ برابر ارزان‌تر از متوسط کالاهای وارداتی در ۱۰ ماهه امسال بوده است.
همزمان با دهه مبارک فجر بیش از 15 پروژه عمرانی با تکمیل زیرساختها و طرح صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین آماده بهره برداری است.
گروه خودروسازی سایپا قصد دارد به مناسبت دهه فجر از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ چهار خودرو را در قالب طرح فروش پیش فروش یک ساله به فروش برساند.
نماینده دورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی مشروط به بهبود شرایط کیفی خودروها در بازه زمانی ۶ ماهه، از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن وتجارت قانع شد.
بر اساس بخشنامه جدید منتشر شده از سوی گمرک، تعرفه‌های جدید واردات خودروهای مختلف با حجم موتور کمتر از ۱۲۰۰ سی سی تا بیشتر از ۲۰۰۰ سی سی از شش درصد تا ۳۱ درصد تعیین شد.
قیمت هر کیلو خاویار صادراتی امروز بین ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ یورو است. اگر قیمت هر یورو را معادل ۴۷ هزار تومان در نظر بگیریم، برحسب کیفیت و سایز دانه‌های خاویار، هر کیلو خاویار ایرانی با قیمتی معادل ۳۸ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان صادر می‌شود.