صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یک کارشناس صنعت خودرو ضمن تشریح علل ریزش قیمت خودرو در بازار، گفت: در صورتی که واردات خودروهای کارکرده با جدیت دنبال شود، حتی شاید قیمت خودرو در بازار آزاد کمتر از قیمت کارخانه شود.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی بخشی از منابع بلوکه‌شده ایران در عراق خبر داده و گفته این عدد احتمالا حدود 3 میلیارد دلار است.
در این مبحث سعی داریم اطلاعاتی اجمالی در رابطه با کیتوسان ارائه دهیم .
همانطور که قرار بود اولین عرضه محصول جدید ایران‌خودرو با نام پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ پس از تعیین قیمت این محصول مشخص شود، این اتفاق افتاده و با تعیین قیمت این محصول معادل ۳۲۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۰۰ تعیین شده و برای اولین دوره عرضه آن فراخوان واریز وجه داده شده است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه رکورد تولید سالانه یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو شکسته شده است گفت: در صورت واردات خودرو، قطعا تب بازار فروکش می‌کند.
گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که ب‌ام‌و X ۱، ۲۵ مدل ۲۰۱۷ از ابتدای خردادماه تاکنون، ریزش ۳۰۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و به این ترتیب ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.
برای متقاضیان چانگان‌های وارداتی که اسفند ماه سال گذشته در سامانه تخصیص یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت درخواست کرده و پیامک واریز از سوی گروه خودروسازی سایپا برای آنها ارسال شده است، می‌توانند از امروز شنبه (۱۳ خرداد) ساعت ۱۴ واریز وجه خود را انجام دهند.