صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون تجارت و خدمات بازرگانی وزارت صمت با بیان اینکه در حال حاضر اولویت بازرسی‌هایی که توسط اصناف انجام می‌شود در حوزه لاستیک است گفت: با همکاری سازمان حمایت این اقدامات انجام خواهد شد و به زودی شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در تامین سوخت و حرکت کشورهای پیشرفته به سمت تولید خودروهای برقی، لازم است ما نیز با اهتمام ویژه‌ای در این حوزه چه از طریق واردات و چه از طریق حمایت از تولید داخل گام برداریم.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین از رشد ۷ درصدی تولید گوشت قرمز این استان طی یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
مشاور امور استانها و دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور گفت: متاسفانه سبوس گیری در برخی از کارخانه‌ها بر اساس سلیقه در حال اتفاق است و برخی از کارخانه‌ها و آسیابانان در این رابطه نگاه منفعت طلبانه دارند.
وزارت صمت اعلام کرد به دنبال آخرین مصوبه جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی،‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخابات اتاق مجددا برگزار خواهد شد.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن اشاره به اینکه دولت، سالیانه بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای تأمین گندم مورد نیاز کشور پرداخت می‌کند، گفت: مصرف نان برای هر نفر در کشورمان به طور میانگین ۳۲۰ گرم در روز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه امسال حدود ۷۱۰ میلیارد ریال برای احیای واحدهای راکد در این استان اختصاص یافته است، ابراز کرد: در سال گذشته ۱۰۶واحد راکد و نیمه راکد در استان احیا شده است که افزایش اشتغالزایی را به دنبال داشته و این استان رتبه چهارم کشور را در حوزه احیای واحدهای تولیدی راکد کسب کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: عطف به مصوبه هیات وزیران، واردات انواع خودروهای کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون که سن خودرو بر مبنای سال ساخت در زمان ورود به کشور کمتر از ۵ سال باشد، به مناطق آزاد کل کشور به ویژه منطقه آزادچابهار آزاد شد.
آمارهای گمرک ایران از افزایش ۶.۲ درصدی ارزش تجارت خارجی در ۷ ماه امسال حکایت دارد. در این بازه زمانی با وجود رشد ۲۹.۳ درصدی وزن کالاهای صادراتی، ارزش صادرات با افت حدود یک درصدی مواجه بوده؛ در حالی که در حوزه واردات ارزش دو برابر وزن رشد کرده است.
سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اهتمام وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت در خصوص واگذاری خودروسازها و قرار بر واگذاری سهام تودلی و چرخه‌ای ایران خودرو و سایپا، اعلام کرد: لازم است این مهم با همکاری همه متولیان و فعالان موثر بر صنعت خودرو سریعتر اجرایی شود.
رشد سرمایه‌گذاری در صنایع و معادن حاصل شرایط موجود در سه فضای مرتبط با هم است. هسته مرکزی این سه فضا، صنعت و فعالیت‌های صنعتی است. فضای اقتصاد کلان کشور نیز احاطه شده است با فضای اقتصادی، تکنولوژیک و سیاسی جهان. سه فضای مزبور با یکدیگر در تعاملند و بر رشد صنعتی تاثیر می‌گذارند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران با بیش از ۷۶ عضو، تشکلی قدرتمند از شرکت‌های دانش‌بنیان فناور است که به درآمدهای فراتر از یک هزار میلیارد تومان رسیده است.

به دنبال گمانه‌زنی‌های اخیر پیرامون افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در پی افزایش تعرفه قطعات منفصله این خودروها، معاون وزیر صمت معتقد است که در آینده، قیمت خودروهای مونتاژی نه‌تنها افزایش پیدا نخواهد کرد که رو به کاهش هم می‌گذارد؛ این در حالیست که یک کارشناس در بخش خودروهای مونتاژی معتقد است: افزایش تعرفه واردات قطعات خودروها، قطعا بر قیمت آن‌ها اثرگذار است.