صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سازمان تعزیرات حکومتی از صدور رأی قطعی محکومیت ۵هزار میلیارد تومانی بهمن موتور خبر داد. این میزان جریمه بیش از ۲.۵ برابر کل سود سال قبل این شرکت است.همزمان با این رویداد روز گذشته معاون وزیر صنعت از حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودروسازی‌ خبر داد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قیمت گذاری دستوری به استثنای کالاهای اساسی یارانه‌ای و کالاها و خدمات انحصاری و عمومی در برنامه هفتم لغو شد تا دلال بازی در اقتصاد ایران کمتر شود.
سامانه یکپارچه خودروهای داخلی برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کرده و نوبت‌دهی شده بودند و موعد زمانی تحویل خودروی آنها در فصول آتی تعیین شده بود باز شده و آنها امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از میان محصولات عرضه شده توسط گروه خودروسازی سایپا را از امروز (٢٣ آذر ماه) دارند.
وزیر صنعت گفت: برنامه‌هایی مانند حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز، افزایش صادرات، حذف قیمت‌گذاری دستوری در کنار حذف برخی رانت‌ها و حمایت‌های نامحدود و غیر مشروط برای برخی صنایع را در دستور کار داریم.
با انعقاد تفاهمنامه همکاری میسر شد:

پشتیبانی بانک تجارت از صنعت مس کشور

با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس ایران، تامین مالی ریالی و ارزی این شرکت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه بالا و پایین دست در یک دوره 4 ساله از سوی بانک تجارت انجام خواهد شد
وزیر صمت با بیان اینکه باید انحصار از بین برود و رقابت ایجاد شود، گفت: حداقل سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید با افزایش ۱۰ برابری به حدود ۲ میلیارد دلار برسد.
ABS که مخفف آکریلونیتریل بوتادین استایرن است، یکی از پرکاربردترین پلاستیک‌های مهندسی در جهان به شمار می‌رود. این ماده به دلیل ترکیب خواص فیزیکی و شیمیایی متمایز خود، در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.