صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

پس از چالش‌های فراوان میان وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت با بانک مرکزی و سازمان برنامه برای تخصیص ارز به‌منظور واردات خودرو، بالاخره روز گذشته معاون سازمان برنامه از تخصیص ارز البته به‌صورت مشروط برای واردات خودرو خبر داد.
خودروسازان با درخواست های مکرر خود برای افزایش قیمت خودرو،‌ می‌خواهند تمام زیان های خود را پوشش دهند و حاضر نیستند با بهره وری، مدیریت هزینه داشته باشند.
هلدینگ محمدی یکی از مراکز معتبر و رسمی برای خرید محصولات گروه بهمن است. این گروه که 17 سال سابقه فعالیت در بازار خودرو ایران دارد، به پشتوانه اعتبار خود تمامی محصولات بهمن را به صورت نقد و اقساط به متقاضیان می بفروشد. در این مطلب با محصولات این شرکت بیشتر آشنا می شویم، پس همراهمان بمانید.
معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالاهای اساسی تا پایان آذر ماه امسال در بنادر کشور تخلیه و به وسیله ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن از بنادر خارج شده است.
در حالی طبق آمار گمرک تاکنون بیش از ۴۳۰۰ خودرو وارد کشور شده ولی خبرهای دریافتی تسنیم حاکی است، از این میزان تعداد بسیاری کمی تاکنون شماره گذاری و تحویل مشتری شده و تقریبا می توان گفت، روند شماره گذاری و تحویل خودروهای وارداتی متوقف است.
یک خودروی کانسپت جذاب برای اولین بار تحت عنوان TX در سال 2012 توسط چری رو نمایی شد. این کانسپت حدودا 4 سال بعد به صورت رسمی با نام تیگو 7 IE در نمایشگاه پکن رونمایی شد. یکسال بعد از رونمایی هم کمپانی چری عرضه این ماشین جذاب را در بازار ایران شروع کرد.
اگرچه قرار بود از یکم دی ماه قیمت گذاری لاستیک آزاد شود اما با توجه به اینکه این موضوع هنوز از سوی ستاد تنظیم ابلاغ نشده و قیمت های جدید باید به قیمت قبل برگردد.
نخستین نمایشگاه ایران کمیکال (صنایع پایین دستی پتروشیمی و مواد شیمیایی) امروز ۲ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق اصناف تهران، دبیر اتاق اصناف ایران، رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
سخنگوی شورای رقابت با تأکید براینکه آسیب شناسی وضعیت بازار خودرو در شورای رقابت در جریان است، گفت: تا تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نمی افتد.