صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران:

تقاضای کاذب علت گرانی خودرو است

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: تنها ۲۰ درصد خریداران مصرف‌کننده واقعی هستند، مابقی خودرو را در خانه‌های خود نگهداری تا مجددا در زمان گرانی آن را معامله کنند.
کاکایی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

افت شدید تولید خودرو در کشور

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: گرانی در بازار خودرو کشور غیرقابل انکار است و در حال حاضر هیچ کاری نمیتوان انجام داد تا بازار خودرو کنترل شود.

زاوه در گفت‌وگو با پرسون:

دولت به ورشکستگی صنعت خودرو اعتراف کند

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: برای کاهش قیمت خودرو لزوم است خودروسازی‌ها از زیرفروشی زیرسازی دست بردارند و تا زمانی که تورم کاهش پیدا نکند در کشور هیچ چیزی ارزان نمی‌شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به رقم ۱۶۹ میلیارد دلار صادرات از این مناطق در هفت سال دولت تدبیر و امید گفت: بیش از ۴۰ درصد صادرات کشور از این مناطق انجام می‌شود.
تحقیق و تفحص مجلس استارت خورد

خودروسازان پشت چراغ قرمز بهارستان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز بررسی طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم خبر داد.
افزایش قیمت لپ‌تاپ صدای کاربران فضای مجازی را درآورد | سبقت لپ‌تاپ از پرایددر ادامه سیر شگفت‌انگیزی که کالا‌ها و محصولات مختلف طی کرده‌اند، حالا رسیده‌ایم به روزی که قیمت یک لپ‌تاپ با خودرویی مثل پراید برابری می‌کند. اگر این روز‌ها کمی فضای مجازی را بالاوپایین کرده باشید، شما هم حتما خبرش را شنیده‌اید.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره حواشی ایجاد شده در مورد تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان متقاضی گفت: مجلس مصر است حاشیه ها بر متن غلبه نکند و انتظار بجا از مجلس این است که موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند.
تا زمانی که سمتِ صمت به ناکجاآباد باشد و مسیر راه بزرگترین وزارتخانه بازارساز و بازاردار کشور روشن نباشد، نه قیمتی کنترل می‌شود و نه کسی خود را ملزم می‌بیند که به دستورالعمل و چارچوبی پایبند باشد.
تحلیل وضعیت صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور نشان می دهد، سال گذشته ۵۸ میلیون تن محصول به ارزش ۸.۴۹ میلیارد دلار صادر شد.
سازمان آگهی های پرسون