صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران می گوید با توجه به افزایش تولید خودروسازان از یک سو و همچنین فروش فوق العاده خودروسازان از سوی دیگر تا پایان سال شاهدکاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش:

آماده همکاری با خودروسازان هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که نیروی هوایی در نهضت قطعه‌سازی به دست آورده، آماده همکاری با بخش خودروسازی کشور است
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات این صنعت در پی افزایش قیمت مواد اولیه از سوی صنایع پتروشیمی‌ خبر داد و گفت: صنایع پتروشیمی با افزایش قیمت دلار در سامانه نیما محصولات خود را گران می‌کنند و با این کار تیشه به ریشه صنعت غذا می‌زنند.
مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ یا واکنش بازارهای جهانی به مناظره دیشب یا اظهارات حمایتی روز گذشته وزیر اقتصاد یا اظهارات دیروز سخنگوی دولت درباره بورس؛ کدام یک برای سهامداران احتمالا مهم‌تر باشد؟ مروری بر واکنش آنها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هیچ کدام به اندازه مشخص شدن تکلیف وزارت صمت اهمیت نداشته است.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید با دنیا تعامل گسترده سازنده داشته باشیم، گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت درخط مقدم مبارزه در شرایط تحریم است و بار مسئولیت تامین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از تولید را بر عهده دارد.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت میوه کاهش یابد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار خبر داد

تصمیمات جدید ارزی دولت

سخنگوی ستاد تنظیم بازار از ترخیص کالاهای اساسی گروه یک ارزی به شیوه اعتباری خبر داد.

شاهرخ کشاورز در گفت و گو با پرسون پاسخ می دهد:

حال صنعت خرده‌فروشی در ایران خوب نیست

فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل داشتن زنجیره تامین، ارتباط مستقیم با تامین‌کنند‌گان، لجستیک قوی و شعب متعدد می‌توانند بسیاری از هزینه‌هایی که در قیمت نهایی اثر می‌گذارد را کاهش دهند و همچنین با توجه به توافقاتی که این شرکت‌های بزرگ با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان انجام می‌دهند، می‌توانند قیمت مصرف‌کننده را به طور چشمگیری کنترل کنند یا تقلیل دهند.
مجتمع فولاد خراسان با ثبت 2هزار 737 میلیارد تومان فروش در شش ماه نخست امسال ،25 درصد رشد درآمد ریالی ناشی از فروش محصولات خود را به ثبت رساند که این رقم در مقایسه با فروش سال قبل در همین مدت، بیش از 560 میلیارد تومان افزایش درآمد را برای این شرکت بزرگ بورسی نشان می‌دهد.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم، در اولویت است، گفت: امروز شرمنده مردم هستیم، زیرا سفره‌های مردم هر روز خالی‌تر شده است؛ با همکاری بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها در جهت تامین کالاهای اساسی و ضروری تلاش می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران:

تقاضای کاذب علت گرانی خودرو است

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: تنها ۲۰ درصد خریداران مصرف‌کننده واقعی هستند، مابقی خودرو را در خانه‌های خود نگهداری تا مجددا در زمان گرانی آن را معامله کنند.
کاکایی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

افت شدید تولید خودرو در کشور

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: گرانی در بازار خودرو کشور غیرقابل انکار است و در حال حاضر هیچ کاری نمیتوان انجام داد تا بازار خودرو کنترل شود.