صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

حاجی‌بابایی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه؛

منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی تعیین شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز جلسه‌ای با حضور کارشناسانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... برگزار و نحوه تامین منابع مالی لازم طرح تعیین شد.
رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسوول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و ادامه داد: در وضعیت فعلی باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
رییس اتاق ایران در دیدار با سفیر سوریه:

بهبود روابط تجاری ایران و سوریه، خواسته دو کشور است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اجرای موافقت‌نامه آزاد تجاری بین ایران و سوریه روزهای خوبی در تجارت رقم خواهد زد که خواسته دو کشور است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: با توجه به افزایش هزینه ها متأسفانه نانوایان یک سال است که قیمت های خود را تغییر نداده و با نرخ سابق نان را به دست مردم می دهند.این درحالی است که قرار بود به محض افزایش هزینه نانوایان در قیمت نان تجدید نظر شود.

قیمت گذاری خودرو، تا زمانی که طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس نهایی شود، از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف کنندگان منتقل شد، دلیل این امر نیز افزایش زیان خودروسازان به‌ واسطه روند صعودی هزینه‌های تولید است.
اولین تصمیم خودرویی‌وزیر صمت؛

قیمت گذاری خودرو آزاد می شود؟

بازار خودرو منتظر تغییر قیمت از کارخانه تا بازار است، اما برخورد‌های سلیقه‌ای برخی متولیان نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
درسال‌های اخیر در خصوص اقتصاد مقاومتی ولزوم اجرای آن در صنایع ایران بسیار گفته شد اما آنچه که مغفول واقع شده است، تدوین شاخص هایی جهت سنجش کمی آنچه که حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی می خوانیم، است در این نوشتار تلاش می‌شود تا به تشریح اقتصاد مقاومتی با رویکرد زنجیره ارزش بپردازیم.
هر چند فعالین این صنعت علت این موضوع را کمبود نهاده دامی و عدم تخصیص ارز برای واردات نهاده عنوان می‌کنند اما برخی مسوولان اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را علت کمبود نهاده دامی می‌دانند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: نمی‌توان گفت که در بازار لوازم خانگی گرانفروشی داریم بلکه به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و بالا رفتن قیمت تمام شده، شاهد «گرانی» کالاها هستیم.
نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: به دلیل عدم برنامه ریزی درست در ماه های قبل و عمل نکردن به وعده ها در خصوص تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی، قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.
یک فعال صنعت پوشاک با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا و گرانی کالاها، فروش پوشاک بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است، گفت: صادرات پوشاک تقریبا به صفر رسیده است.
سخنگوی گمرک گفت: هشت میلیون تن کالا در بنادر، لنگرگاه‌ها و گمرکات مختلف کشور مدتهاست دپو شده و با تخصیص و تامین ارز، عمده این کالاها قابل ترخیص هستند.
پرونده ویژه؛ قیمت گذاری خودرو/ 4

زاوه: تورم دلیل گرانی خودرو است

یک کارشناس صنعت خودرو راه حل خروج از مشکلات اقتصادی کشور را ترمیم مشکلات کلان اقتصادی دانست و گفت: برای رسیدن به روزهای بهتر باید از روزهای سختی عبور کنیم.

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۴۶۸ هزار و ۶۹۹ دستگاه انواع خودرو از سوی خودروسازان داخلی در پنج ماه نخست امسال است؛ آماری که با وجود تداوم کرونا و تحریم‌ها، در هم‌سنجی با پارسال ۲۳.۴ درصد رشد داشته است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: قیمت پایین قطعات دست دوم که بعضاً غیر استاندارد هستند مشکلات زیادی را برای تعمیرکاران و مردم به وجود آورده است به نحوی که بعد از نصب این قطعات خودروها به سرعت خراب شده و مردم مجبورند باز برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنند.