صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخشنامه ای، خواستار اجرای تعهدات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر تامین بهنگام محصول مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف شد.
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صمت گفت: روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالا‌ها می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت شیوه نامه جدید واردات در مقابل صادرات را حرکت خردمندانه برای حمایت از صادرات و افزایش تولید در کشور توصیف کرد و گفت: مباحث تعهدات ارزی اقلام کالایی گروه‌های ۲ و ۳ همانند گذشته با بانک مرکزی خواهد بود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون:

علت گرانی‌های اخیر عدم نظارت است

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: بازار دچار آشفتگی است. ما برای کنترل این وضعیت ورود کرده‌ایم.
در جلسه فوق العاده عصر سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس جمهور با اتخاذ تصمیمات ویژه در حوزه تجارت خارجی و مسائل ارزی مرتبط با آن، تسهیلات بیشتری برای تشویق صادرات و استفاده از منابع ارزی جهت تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی ایجاد شد.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش قیمت مجدد اعمال نکردند، اما اگر قیمت محصولات خود را بالا ببرند و شاکی داشته باشند مجددا مستندات آن‌ها بررسی می‌شود که منطبق بر ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها باشد و در صورتی که قیمت جدید با ضوابط سازمان حمایت همخوانی نداشته باشد پرونده‌ آن‌ها به تعزیرات ارسال خواهد شد.

سخنگوی گمرک گفت: کنترل های مواد غذایی و تره بار در کشورهای واردکننده کالا یک امر طبیعی است و در همین راستا، و با کنترل های رندومی کالای گوجه فرنگی توسط کارشناسان گمرکی اقلیم کردستان عراق محموله این دو کامیون گوجه فرنگی مورد تایید قرار نگرفت و برگشت داده شد.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تولید روزانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی کننده گفت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

گمرک ایران  اعلام کرد که وزارت صمت خواستار آن شده تا براساس ماده (۴۲)قانون امور گمرکی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار قطعات خودروهای دو شرکت خودروساز با حداقل اسناد و رعایت مقررات مربوطه ترخیص شود.