صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، گفت: با آغاز کاهش قیمت ارز، روند کاهش قیمت خودرو در بازار آغاز شده است.
از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می شود.
اکنون زمزمه‌های بسیاری درباره خصوصی‌سازی در صنعت خودرو به گوش می‌رسد. اولین و مهم‌ترین هدف در سیاست خصوصی‌سازی ارتقای بهره‌وری است؛ زیرا همواره فرض اولیه بر آن قرار می‌گیرد که بهره‌وری بخش خصوصی به‌ دلیل نمایندگی مدیران از سوی سهامداران و افزایش انگیزه برای سودآوری بیش از بخش دولتی است.
اکسید آلومینیوم یا آلومینا دارای پیوند اتمی قوی یونی بین مولکولی است که خواص و ویژگی‌های بسیار منحصر به ‌فردی را ارائه می‌دهد. این ماده بی‌نظیر قابلیت ایجاد چند فاز بلوری مختلف را دارد که همه آنها می‌توانند در دمای بالا به پایدارترین فاز آلفای شش ضلعی بازگردند.
ایمیدرو در بخش های اکتشاف، زیربناها و حمایت های تسهیلاتی از بخش خصوصی عملکرد خود را ارائه کرد که راهبری تکمیل 10 طرح بزرگ معدن و صنایع معدنی از اقدامات شاخص ایمیدرو طی سال جاری بوده است.این طرح ها زنجیره فولاد، مس، آلومینیوم را شامل می شود و از ارزش 50هزار میلیارد تومان برخوردار است.
رییس سابق اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودروهای مونتاژی‌ها نسبت به ۲۵ روز گذشته بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و قیمت خودروهای داخلی‌ بین ۸ تا ۳۵ میلیون تومان کاهش یافته است.
وزیر اقتصاد در پی نجات اقتصاد ایران از چاله رکود گفت: برای تداوم این وضعیت، باید مسیر سرمایه گذاری تسریع و تسهیل شود.
خودروهای کم کیفیت به عنوان متهم ردیف اول، کشور را از صادرکننده بنزین به واردکننده تبدیل کردند که در صورت وجود خودروهای استاندارد می‌توان مصرف بنزین را به ۶۰ میلیون لیتر در روز کاهش داد.