طاهری:

واردات خودرو مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات خودرو را به عنوان ابزاری برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت در بازار داخلی مفید خواند و اظهار کرد: فرآیند واردات خودرو در سال‌های آینده تکرار خواهد شد و مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار است.

تصویر واردات خودرو مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار است

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی طاهری با بیان این‌که برای بررسی وضعیت خودروسازی داخلی باید سه موضوع را رصد کرد گفت: کیفیت و تنوع آن و امنیت خودرو و مصرف خودرو سه مولفه برای رصد میزان پیشرفت خودروهای تولید داخلی است.

وی ادامه داد: فرآیند طی شده از گذشته تاکنون نشان می‌دهد که ما در عرصه خودرو مسیر رو به جلویی را طی کرده‌ایم هرچند که این وضعیت را نمی‌پسندیم و جا برای کار زیاد دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیین‌نامه واردات خودرو دارای چند پارامتر است، تصریح کرد: باید افرادی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند که خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن را هم بتوانند تضمین کند لذا باید افرادی به عنوان متقاضیان واردات خودرو انتخاب شوند که پاسخگوی خدمات‌رسانی هم باشند.

وی ادامه داد: واردات خودرو ابزاری برای رقابت در بین خودروسازان و افزایش تلاش در بین آنهاست که می‌تواند در کاهش قیمت هم مفید باشد.

طاهری درباره علت تفاوت قیمت بین خودروی خارجی قبل و بعد از واردات اظهار کرد: طبق قانون برای واردات خودرو باید عوارض آن هم به میزان مصرف‌های مختلف آن گرفته شود در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی خارجی تقاضا زیاد و به تبع آن قیمت هم بالا است. لذا تفاوت قیمت خودروی خارجی در قبل و بعد از واردات به عوارض تعیین شده آن بر می‌گردد.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فرآیند واردات خودروها در سال‌های آینده تکرار شده و این مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار خودرو است.

440072