وظیفه کمپرسور برودتی در سیستم های سرمایشی

کمپرسور برودتی تاثیر بسزایی در عملکرد تجهیزات سرمایشی دارد و موتور این دستگاه ها محسوب می شود. در اینجا قصد داریم تا شما را با این دستگاه آشنا نماییم تا بتوانید خرید تجهیزات سرمایشی خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید.
تصویر وظیفه کمپرسور برودتی در سیستم های سرمایشی

به گزارش سایت خبری پرسون، کمپرسور برودتی تاثیر بسزایی در عملکرد تجهیزات سرمایشی دارد و موتور این دستگاه ها محسوب می شود. در اینجا قصد داریم تا شما را با این دستگاه آشنا نماییم تا بتوانید خرید تجهیزات سرمایشی خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

کمپرسور بیتزر

عملکرد کمپرسور برودتی

کمپرسور های برودتی در سیکل تبرید وظیفه فشرده سازی گاز مبرد و به گردش در آوردن آن در سیستم را بر عهده دارند. این دستگاه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و هر کدام از این مدل ها شیوه فشرده سازی متفاوتی دارند. در ادامه مدل های مختلف این کمپرسور را به شما معرفی می نماییم و نحوه فشرده سازی گاز مبرد در هر کدام را توضیح می دهیم.

جهت آشنایی با مبرد ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول گاز R32 که یکی از کم خطرترین گازهای مبرد می باشد مراجعه نمایید و با ویژگی های این ماده آشنا شوید تا درک بهتری از تجهیزات برودتی داشته باشید.

انواع کمپرسور های برودتی

تنوع کمپرسور های برودتی با پیشرفت تکنولوژی افزایش یافت و امروزه دارای طیف وسیعی از مدل های مختلف می باشند. هر کدام از این کمپرسور ها بر اساس کاربردی که دارند بهبود یافته اند و امروزه متناسب با تجهیزات سرمایشی مختلف کمپرسور مناسبی وجود دارد.

در ادامه به بررسی 3 دسته اصلی کمپرسور های برودتی می پردازیم.

کمپرسور برودتی پیستونی

کمپرسور های پیستونی جزو اولین نمونه ها و رایج ترین مدل کمپرسور برودتی می باشند. فشرده سازی گاز مبرد در این کمپرسور به این صورت انجام می شود که مبرد به درون سیلندر مکش می شود و سپس توسط پیستونی ها فشرده می شود و پس از فشرده سازی از سیلندر خارج می شوند.

این نوع کمپرسور طراحی سمی هرمتیک دارد و امکان تعمیر و سرویس آسانی دارد به همین دلیل کاربرد فراوانی در ساخت تجهیزات برودتی صنعتی دارد. کمپرسور های پیستونی به دلیل دارای بودن قطعات متحرک مختلف صدای زیادی تولید می نمایند و به همین دلیل امروزه در ساخت تجهیزات سرمایشی خانگی به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های پیستونی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه کمپرسور پیستونی بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور پیستونی بیتزر

کمپرسور برودتی اسکرو

کمپرسور های اسکرو طراحی مدرن تری نسبت به مدل پیستونی دارند. این کمپرسور دارای دو محور مارپیچ متحرک می باشد و با حرکت مارپیچ این دو محور به دورن یکدیگر عملیات فشرده سازی انجام می شود. این کمپرسور راندمان بالاتری نسبت به مدل پیستونی دارد و همچنین به دلیل ساختار متفاوتی که دارد صدای عملکرد آن کمتر از مدل پیستونی می باشد.

کمپرسورهای اسکرو طراحی سمی هرمتیک دارند و مانند کمپرسور های پیستونی امکان تعمیر و سرویس آسانی دارند و از آنها در ساخت تجهیزات برودتی صنعتی و خانگی استفاده می شود. به عنوان مثال در ساخت چیلرهای مرکزی ساختمان ها از کمپرسور اسکرو استفاده می نمایند.

از کمپانی های تولید کننده کمپرسور اسکرو می توان به برند بیتزر اشاره نمود و شما می توانید برای افزایش دانش خود در این زمینه به صفحه کمپرسور اسکرو بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور اسکرو بیتزر

کمپرسور برودتی اسکرال

کمپرسور اسکرال طراحی مشابهی به کمپرسور اسکرو دارد با این تفاوت که تنهای یک محور متحرک دارد و محور مارپیچ دیگر آن ثابت می باشد. در این کمپرسور تعداد قطعات متحرک کاهش یافته و به همین دلیل راندمان آن افزایش و صدای آن کمتر شده است.

این کمپرسور طراحی هرمتیک دارد و به دلیل ساختاری که دارد به ندرت دچار مشکل می شود مگر اینکه سیکل تبرید دچار مشکل شود. از این نوع کمپرسور برودتی در ساختار تجهیزات سرمایشی مختلفی مانند کولر گازی، یخچال و فریزر خانگی و تجاری و غیره استفاده می شود.

کمپرسور اسکرال بیتزر

برترین برندهای کمپرسور برودتی

مهمترین عامل تاثیر گذار در کیفیت و طول عمر تجهیزات سرمایشی تراکمی کیفیت ساخت کمپرسور برودتی می باشد و برندهای مختلف تولید کننده کمپرسور کیفیت ساخت متفاوتی دارند و شما می توانید با آشنایی با برترین تولید کنندگان کمپرسور برودتی خرید تجهیزات سرمایشی خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

علاوه بر کمپرسور سایر تجهیزات سیکل تبرید در عملکرد دستگاه شما تاثیر گذار می باشد که باید اطلاعات کاملی در زمینه همه این تجهیزات کسب نمایید و برای این منظور می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید.

کمپرسور بیتزر

کمپانی بیتزر یکی از بزرگترین تولید کنندگان کمپرسور در جهان می باشد و طیف وسیعی از کمپرسور های برودتی را تولید می نماید. این کمپانی آلمانی در ساخت محصولات خود از تکنولوژی بسیار بالایی استفاده می نماید و در ساخت بخش های مختلف کمپرسور از آلیاژ های ویژه ای استفاده می نماید.

کمپرسور بیتزر در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرو و اسکرال طراحی و تولید می شوند و هر کدام از این مدل ها خود نیز تنوع بالایی در مدل و ظرفیت دارند.

کمپرسور دانفوس

کمپانی دانفوس دانمارک نیز کمپرسور هایی با کیفیت بسیار بالایی تولید می نماید و تنوع بالایی در تولید تجهیزات مربوط به لوازم برودتی دارد. این کمپانی کمپرسور اسکرال و کمپرسور بدون نیاز به روغن تولید می نماید و از کمپرسور دانفوس می توان در ساخت تجهیزات سرمایشی مختلفی استفاده نمود.

کمپرسور کوپلند

کمپرسور های برودتی کوپلند نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشند و این کمپانی زیر مجموعه شرکت امرسان آمریکا می باشد. کمپانی کوپلند نیز جزو بزرگترین تولید کنندگان کمپرسور در جهان می باشد و محصولات متنوعی تولید می نماید.

از کمپرسور های اسکرال کوپلند در ساخت کولرهای گازی با کیفیت بالا استفاده می شود و همچنین در سایر تجهیزات خانگی مرغوب از این کمپرسور استفاده می شود.

کمپرسور دورین

کمپانی دورین یک شرکت ایتالیایی می باشد و تولید کننده کمپرسور های برودتی می باشد. محصولات این کمپانی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشد و طراحی بسیار حرفه و دقیقی دارند به همین دلیل طول عمر این کمپرسورها مانند سایر برندهای معرفی شده زیاد می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این کمپرسور به صفحه محصول کمپرسور دورین مراجعه نمایید.

برچسب ها : کمپرسور برودتی,کمپرسور بیتزر,کمپرسور اسکرو بیتزر,کمپرسور پیستونی بیتزر

459766