اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

به گفته مسئولان، اگر تا ۱۰ اسفند افراد فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان را انجام دهند و شماره شبای معتبر بانکی داشته باشند، سود آن‌ها همزمان با مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۱ واریز می‌شود.
عضویت ایران در کارگروه مالی اف. ای. تی. اف نه تنها فشار‌های بین‌المللی را از روی ایران برمی‌دارد و کشورمان را به‌عنوان بازیگری مسئولیت‌پذیر و قانونمند معرفی می‌کند، بلکه با توجه به برخی اختلاس‌های روی‌ داده اخیر، می‌تواند جلوی فرار متخلفان مالی از کشور را نیز بگیرد و به نوعی مانع انتقال بسیاری از پول‌ها از داخل کشور به کشوری همچون کانادا شود و حتی احتمال بازگرداندن بخشی از پول‌های از‌دست‌رفته نیز فراهم می‌شود.
نیروی کار هلدینگ های بخش خصوصی، کارخانه جات ، بازار ها و... به تنهایی بخش عظیمی از جامعه را در بر میگیرند که میتوان سهم عظیمی از مشارکت را رقم بزنند، اما پای کار آوردن قشر کسبه و کارگر نیاز به انجام کار درست دارد!
مزایده املاک، یکی از راه‌های رد دیون مفسدان و مجرمان اقتصادی است که در مورد علیرضا شهمیری، مجرم اقتصادی که چند ماه پیش در فرار ناکام از زندان حسابی خبرساز شده بود، از چندی پیش در دستور کار قرار گرفت.
در حالی که فقط چهار روز تا آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و احزاب و جریان‌های سیاسی لیست‌های خود را به صورت نهایی منتشر کرده‌اند، مبارزات انتخاباتی کاندیداها بیشتر بر مواضع سیاسی، کلی گویی‌ها و تکرار کلیشه‌ها متمرکز است و جای خالی بیان نظرات، برنامه‌ها و مواضع اقتصادی در این لیست‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه از سال ۱۴۰۳ سند مدیریت ریسک اجرایی می‌شود، گفت: مجموعه ظرفیت گردش مالی در کشور طی سال آینده به سمت مزارع پر بازده اقتصاد ایران حرکت می‌کند.
به نظر می‌رسد که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین وظایف نمایندگان آینده مردم در قوه مقننه باید مجاب کردن دولت به انضباط سیستم بانکی و رعایت تمامی دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی در روابط داخلی و خارجی باشد.
برخلاف ضرب‌المثل معروف «خواستن توانستن است» در اینجا خواستن، غیر از توانستن است.مافیای فساد از دولت‌ها قدرتمندتر است و این قدرتمندتر بودن است که مانع غلبه دولت‌ها بر فساد می‌شود.
وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شعب ۴ بانک و دفاتر ۴۴ کارگزاری منتخب در سراسر کشور می توانند انتقال سریع و رایگان اصل و سود سهام عدالت متوفیان را تا قبل از روز ۱۰ اسفند ماه سال جاری انجام دهند تا سود این سهام را تا پایان امسال دریافت کنند.
مسئله کلاهبرداری کوروش کمپانی را نباید محدود به تبلیغات کرد در حالی که بسترهای چنین کلاهبرداری همچنان از بین نرفته است و باید هر چه سریعتر نسبت به بسترزدایی و جلوگیری از اقدامات مشابه اقدام شود.
با ثبت نرخ تورم ماهانه کل کشور به ۱.۴ درصد، شاخص سنجش قیمت‌ها از انتظارات تورمی خالی شد و انتظار می‌رود نرخ تورم نقطه به نقطه در پایان سال به کانال ۳۴ درصد برسد.
حالا دیگر خیلی از افراد با کالابرگ الکترونیک آشنا هستند و خریدهایشان را از طریق همین کالابرگ انجام می‌دهند. اما در حدود یک ‌ماه پیش طرحی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شد به اسم طرح «فجرانه کالابرگ» که به مناسبت دهه فجر بود و از ۱۸بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۸اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران، نشان از رشد ۵.۱ درصد محصول ناخالص داخلی با نفت و ٢.٥ درصد محصول ناخالص داخلی بدون نفت در پاییز ١٤٠٢ دارد.
به رغم ارسال گزارش از سوی دولت، ایران در فهرست سیاه (کشورهای غیرهمکار) باقی ماند و کماکان موضوع اقدامات تقابلی خواهد بود.
واریز یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲ به تاخیر ده روزه براساس تصمیم دولت انجام شد. قبل از این، یارانه‌های نقدی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد، اما در بهمن ماه جدول زمانبندی واریز یارانه‌ها تغییر کرد و حساب سرپرستان خانوار بر اساس جدول زمانبندی شارژ شد.
مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود، به پرتکرارترین سوالات مردم در خصوص اجرای این طرح پاسخ داد.