اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

مسئله کلاهبرداری کوروش کمپانی را نباید محدود به تبلیغات کرد در حالی که بسترهای چنین کلاهبرداری همچنان از بین نرفته است و باید هر چه سریعتر نسبت به بسترزدایی و جلوگیری از اقدامات مشابه اقدام شود.
با ثبت نرخ تورم ماهانه کل کشور به ۱.۴ درصد، شاخص سنجش قیمت‌ها از انتظارات تورمی خالی شد و انتظار می‌رود نرخ تورم نقطه به نقطه در پایان سال به کانال ۳۴ درصد برسد.
حالا دیگر خیلی از افراد با کالابرگ الکترونیک آشنا هستند و خریدهایشان را از طریق همین کالابرگ انجام می‌دهند. اما در حدود یک ‌ماه پیش طرحی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شد به اسم طرح «فجرانه کالابرگ» که به مناسبت دهه فجر بود و از ۱۸بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۸اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران، نشان از رشد ۵.۱ درصد محصول ناخالص داخلی با نفت و ٢.٥ درصد محصول ناخالص داخلی بدون نفت در پاییز ١٤٠٢ دارد.
به رغم ارسال گزارش از سوی دولت، ایران در فهرست سیاه (کشورهای غیرهمکار) باقی ماند و کماکان موضوع اقدامات تقابلی خواهد بود.
واریز یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲ به تاخیر ده روزه براساس تصمیم دولت انجام شد. قبل از این، یارانه‌های نقدی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد، اما در بهمن ماه جدول زمانبندی واریز یارانه‌ها تغییر کرد و حساب سرپرستان خانوار بر اساس جدول زمانبندی شارژ شد.
مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود، به پرتکرارترین سوالات مردم در خصوص اجرای این طرح پاسخ داد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم مصوب کردیم که صورت‌های مالی شرکت های دولتی شفاف شود و در همین راستا صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد و با این اتفاق ۲۴درصد اقتصاد کشور شفاف شد.
مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد گفت: درخصوص کوروش کمپانی مهم‌ترین نکته این است که شرکتی با این نام در اداره کل ثبت شرکتها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود فرد جعل شده! شرکتی به نام "کوروش پردازان آی‌سا" به نام شریفیان ثبت شده است.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعطای وام ۱۵۰ میلیونی به برگزیدگان مسابقات مهارت‌آموزی نیروهای مسلح خبرداد.
در حالی همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترویک بازار پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه گرم شده است که مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه به مردم هشدار داد.
علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان استقبال خانواده‌ها از طرح کالابرگ اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح، روزانه کمتر از 3 هزار تراکنش انجام می‌شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در آن زمان، تعداد تراکنش‌ها در ماه بین 100 تا 150 هزار عدد بود.