بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

بخش دوم واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ از سال گذشته آغاز شده است و براین اساس مشمولان با توجه به ارزش اولیه سهامی که دارند سود دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس اظهار داشت: پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت امشب شروع شده و طی امشب و فردا امیدوار هستیم که بتوانیم به همه حساب هایی که معتبر است و نزد سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده و قبلا هم سود به آن پرداخت شده باقیمانده سود را به آن حساب‌ها واریز کنیم.
آیا روند صعودی بازار سهام ادامه خواهد داشت یا پس از تجربه یک موج افزایشی، مجددا به روزهای سرخ‌پوشی سهام بازمی‌گردیم؟ این سوالی است که روز گذشته همزمان با افت ۸۷/ ۰ درصدی نماگر اصلی بازار سهام بسیاری از خود پرسیدند.
شاخص کل بورس در نخستین ساعت اولیه امروز با رشد منفی ۲ هزار ۵۲۴ واحدی روربرو شد.
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

رشد ٢٢ درصد صندوق های بورسی

به گفته معاون سازمان بورس و اوراق بهادار، پنجره واحد دو مزیت دارد اول اینکه واحد است؛ به این معنی که تمام خدمات موردنیاز آن‌ها در یک جا تجمیع شده است. دومین مزیت که مهم‌تر از مزیت اول است، این است که افرادی که پشت این کانترها هستند افراد متخصص در آن حوزه هستند و شناخت کافی نسبت به نهادها و ناشران بورسی دارند، به‌طوری‌که یک ناشر بورسی یا یک نهاد مالی اگر بخواهد صورت جلسه افزایش سرمایه خاصی را ثبت کند یا صورت‌جلسات مجامعش را ثبت کند به‌راحتی می‌توانند فرایندهای اداری خود را طی کنند.
در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده شده است.

بازار سرمایه امروز هم مانند روزهای گذشته روندی صعودی داشت؛ به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۸۰۰۰ واحد افزایش یافت.
۹ روز متوالی است که میانگین وزنی قیمت سهام در تالار شیشه‌ای رو به افزایش بوده و در این مدت بیش از ۸درصد بر ارتفاع شاخص کل افزوده شده است. با این حال شناسایی سود زودهنگام و افزایش احتیاط به‌دلیل پابرجا بودن تردید و مبهم ماندن چشم‌انداز برخی عوامل سیاسی و اقتصادی سبب شده است تا رشد نماگرها آهسته شود.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۷.۵۵ واحد بسته شد.
محمد علی دهقان دهنوی در مراسم افتتاح پنجره واحد خدمات بازار سرمایه و سامانه میزخدمت از راه‌اندازی مجموعه خدمات جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، تحت عنوان پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، خبر داد و گفت: امروز در سه حوزه متفاوت و مجزا شاهد راه‌اندازی پنجره‌ های واحد خدمات بازار سرمایه خواهیم بود تا بتوانیم از کانال‌های موجود، خدمات را با سرعت و سهولت بسیار برای ارباب رجوع سازمان ارائه دهیم.
با رشد ۴۲/ ۰درصدی شاخص کل بورس تهران در معاملات روز دوشنبه، ۸ روز متوالی است که شاهد صعود میانگین وزنی قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای هستیم. در این میان طی روزهای اخیر شک و تردید در معاملات این بازار احساس می‌شود و سرمایه‌گذاران با این سوال مواجه هستند که آیا مانعی بر سر راه رشد آهسته و پیوسته قیمت‌ها در بازار سهام وجود دارد؟
دیدگاه علیزاده درباره عملکرد رییس سازمان بورس؛

حرکت در مسیر درایت و شفافیت در اوج نارضایتی‌ها

به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بازار بیش از هر چیزی نیاز به اعتماد داشت البته اعتماد از جنس شفافیت و رئیس سازمان بورس جسارت و جرأت این را داشت که برای نخستین بار یکبار برای همیشه زمینه شفافیت را برای ایجاد این اعتماد رقم زند.